Schoonhoven 1 speelt nuttige oefenwedstrijd tegen Elinkwijk

Schoonhoven 1

Eyoub Allaoui (intikker)

22 augustus 2020 14:30

VVS 1 speelde vandaag een oefenwedstrijd tegen Elinkwijk. De roemruchte club uit Utrecht is vorig seizoen overgestapt van de zondag 2e klasse naar de zaterdag 4e klasse. Helaas gooide Corona roet in het eten anders had Elinkwijk dit seizoen vast en zeker gestart in de 3e klasse.

Na een wat stroef begin, begon het na een minuut of tien aardig te lopen bij VVS 1. Het elftal was gretig en speelde vol beleving. Verdedigend werd er daardoor weinig weggegeven en aanvallend kon men Elinkwijk steeds meer pijn doen. Dat resulteerde in een 0-2 ruststand met doelpunten van Eyoub Allaoui en Mohammed el Harracha. Een magere afspiegeling van de kansenverhouding want het aluminium (3x) en een aantal goede reddingen van de keeper van Elinkwijk voorkwamen een grotere voorsprong van VVS 1. Het verdiend nog vermelding dat Elinkwijk een penalty miste door goed keeperswerk van Robin Schiedon.

De tweede helft begon VVS 1, met behoorlijk wat wisselingen, sterk. Elinkwijk werd bij vlagen overlopen en de 3-0 van opnieuw Eyoub Allaoui kwam dan ook niet uit de lucht vallen. VVS 1 ging op jacht naar meer maar liep daardoor wel af en toe uit de organisatie. Toch werd er achterin, onder leiding van keeper Stephan Dooms, weinig weggegeven. Het laatste kwartier werd wat rommelig van beide kanten. Vlak voor tijd scoorde Elinkwijk nog de niet onverdiende eretreffer. Eindstand 1-3.