Heerlijke terechte winst

3 oktober 2020 12:00

G. (Bert) de Lange

Opstelling Schoonhoven JO19-2

Wedstrijd uit tegen Bergambacht is al 3 maal van aanvangstijd veranderd, maar om 12 uur was het dan zover. Wij waren op tijd en klaar voor een stevig potje voetbal, maar de scheidsrechter komt net voor de wedstrijd het veld op en heeft nog wat moeite met opstarten, dus begint de wedstrijd om 12:05.

Droog is het de hele wedstrijd niet geweest en de scheidsrechter had duidelijk niet zo veel zin (ook niet om te fluiten!).

We hebben vandaag Jessy mee, hij is wel lid maar nog niet in een team is ingedeeld en er was vandaag ruimte om hem bij ons in te passen. Jessy heeft zich zeer verdienstelijk ingezet!

Wij waren duidelijk beter, maar op dit knollenveld is het al lastig lopen, laat staan rennen met de bal aan de voet. Scheidsrechter maakt bijzondere dubieuze beslissingen en daardoor blijft de nul lang op het scorebord (schoppartij in het strafschopgebied op de benen van Max Bruinsma wordt niet eens gezien, maar GEEN hands ziet hij wel..?...als Guus met een mooie lob scoort). Beli test de palen van het doel, maar de bal gaat er niet in.

Na een goed half uur weten Jessy en Ralph de bal bij Max den Hollander te krijgen en die rond mooi af, 0-1. In de 47ste minuut kan Bergambacht met een rommeldorlpunt op gelijke hoogte komen, 1-1.

In de rust schakelen wij om van 4-4-2 naar 4-3-3, omdat het kan!

Max den Hollander is erg actie deze wedstrijd en kopt uit een corner strak op doel, maar de bal wordt gekeerd door de keeper en gast via de lat over. Terwijl wij veel in de aanval zijn vergeten we even te verdedigen en Bergambacht kan met veel geluk 2-1 maken.

Dan worden de mouwen nog eens opgestroopt en onze aanvoerder gaat zich ook met de aanval bemoeien. Max Hofman is een paar keer dicht bij de 2-2, maar zijn schoten gaan er niet in. Dan wordt Matthijs goed aangespeeld door Max den Hollander en schiet van grote afstand schitterend binnen, 2-2.

Thijmen probeert 2 maal achter elkaar dezelfde corner; direct op Youssef net buiten het strafschopgebied. Beide inzetten van Youssef gaan er helaas niet in.

Nu zetten we wel goed door en Bergambacht komt er niet meer aan te pas. Weer een corner die ditmaal door Thijmen wordt genomen is daar opnieuw Max den Hollander, 2-3.

Daarna gooien we de deur dicht en krijgt Beli met een counter nog een kans, die hij helaas niet weet te benutten.

Nat, maar met 3 punten gaan we weer naar Schoonhoven.

Volgende week thuis tegen Oudewater.