Puntendeling bij een waterballet.

FC Oudewater JO19-3

... (schot)

10 oktober 2020 14:30

Opstelling

Vooraf bedanken wij de wedstrijd-/jeugdcommissie voor het ter beschikking stellen van een kleedkamer om onze spullen droog in te plaatsen. Door de grootte van het team en het regenachtige weer, was het niet verantwoord om ook nog de tassen in de dugout te proppen. Helaas dachten een aantal spelers dat zij zich rustig konden omkleden in de kleedkamer, maar een lid van de wedstrijd-commissie heeft de spelers er direct op gewezen dat echt niet kon. Voor de jongeren onder ons is wel lastig en tegenstrijdig als niet overal dezelfde regels gelden.

Bij deze moeten we Youssef en Guus door ziekte missen en is Omran verhuurd aan het 3de senioren team. Zo vullen onze spelers de gaatjes die ontstaan door het Coronavirus.

De wedstrijd tegen Oudewater was gelukkig niet net zo als het weer! Het was een spannende wedstrijd met kansjes over en weer.

Oudewater begint sterk en wij hebben het best lastig. Na een half uur begint het te regenen en daarna nog harder. Voor de reserve spelers was het geen pretje op de bank : KOUD maar wel droog!

Mopperend op de schoppende en duwende aanvoerder van Oudewater gaan we rusten, 0-0.

Het blijft een terugkerende euvel dat onze tegenstanders beter starten en ook weer beter uit de rust komen. Gelukkig verprutsen zij een paar kansen en staat Imad goed te keepen.

Max Bruinsma wordt na een uur strijden op ongeveer 20 meter van het doel gevloerd en wij krijgen een vrije trap (moedwillige overtreding dus directe vrije trap). Vele willen hem nemen, maar de trainert heeft een voorgevoel en wijst Thijmen aan. Het voorgevoel blijkt terecht, want Thijmen schiet de bal in de verre hoek, 1-0. Daarna krijgen nog kansen op de 2-0 via Beli, Mo, Max de Hollander en Akram, maar de bal wil er maar niet in.

Wat dan vaak gebeurt is dat de bal er aan de andere kant in gaat......dat gebeurde dan ook wel met een zeer fraai afstandschot, 1-1.

In de laatste minuten kregen we nog kleine kansjes via Mo en Akram, maar dat bracht geen verandering in de stand.

Vergeet ik bijna te vertellen dat het nog harder was gaan regenen......

Doorweekt en een beetje teleurgesteld bedanken wij het arbitraire team, Peter en Frank, die weer hun uiterste best hebben gedaan. Dit geldt ook voor de spelers, er is hard gestreden.

We behouden de tweede plaats achter Spirit.

Komende weken is er geen voetbal, mogelijk kunnen wij nog 2 of 3 oefenwedstrijd organiseren.

Richard