VVS 1 laat zien wat het in haar mars heeft

Schoonhoven 1

Gouda 1

Arie Versluijs (vrije trap)
Giorgio Getrouw (intikker)
Menno Spruit (volley)

1 september 2020 20:00

VVS 1 speelde deze dinsdagavond, voor behoorlijk veel publiek, tegen sv Gouda. Gouda speelt in de derde klasse nadat het in het seizoen 2018-2019 kampioen is geworden in de vierde klasse. Vorig jaar had het een moeilijk seizoen in de derde klasse maar dit seizoen gaat men voor betere resultaten.

VVS 1 heeft dit jaar een brede selectie en de concurrentie is hevig. Vandaag mochten een aantal spelers weer 90 minuten maken die afgelopen zaterdag vanaf de bank moesten starten. Zo krijgt iedereen zijn kans om zich goed te laten zien.

VVS 1 begon zeer sterk aan het oefenduel, mede doordat al in de 3e minuut de score werd geopend door een vrije trap van Arie Versluis. De tegenstander werd goed onder druk gezet en aan de bal waren er diverse zeer goede aanvallen te noteren. Helaas stond het vizier niet op scherp want in de afronding was men vaak slordig of wilde men toch nog een extra tegenstander uitspelen (en dat gaat dan natuurlijk fout). Verdedigend was men ook goed bij de les en slaagde Gouda erin om maar een echte (kop)kans te creeren. Uiteindelijk was de ruststand 3-0 door doelpunten van Giorgio Getrouw (die uit moest vallen met een lichte hamstring blessure) en Walter van Maurik.

De tweede helft waren er uiteraard de nodige wisselingen maar VVS 1 ging verder waar het de eerste helft gebleven was. Compact spelen, sterk druk zetten en aan de bal veel gevaar stichten in de defensie van Gouda.  Dit goede spel werd beloond met twee fraaie doelpunten: een volley van youngster Menno Spruit, en sterkhouder Amine Karroum scoorde na een goed geplaatst schot.

Na minuut 75 werd het allemaal wat slordiger bij VVS 1, is best te begrijpen bij een 5-0 tussenstand maar hoogmoed kan voor de val komen. Dus 90 minuten geconcentreerd blijven is wel van belang. Competitiegenoten als Hardinxveld, Alblasserdam of Schelluinen weten daar wel raad mee. Het slotakkoord was voor Eyoub Alloui die een sterke wedstrijd besloot met een hard schot in de korte hoek.

Zaterdag wacht koploper Zinkwegse boys in de bekerpoule.