Vooruitblik naar het volgende seizoen.

Beli Stekkinger (intikker)
... (intikker)

27 maart 2021 12:30

R.Blom

Opstelling

Na alle restricties door corona was het vandaag zover om weer eens een wedstrijd te spelen. Ongeveer de helft van het team zal volgend jaar doorgaan in de senioren, en daarom was vandaag dan ook een goede voorbode voor veel spelers.

De senioren van het 7de zijn allen onder de 27 en daarom is het mogelijk een wedstrijd te spelen. In aller ijl is de vader van Marc nog uit zijn luie stoel gehaald om te vlaggen (zonder vlag) en daarvoor zijn wij hem heel erg dankbaar.

De wedstrijd gaat van start, bij ons is de dugout leeg en bij het 7de vol (netjes op anderhalve meter vanaf het bier....). Gelukkig komt Max Bruinsma nog zodat we nog wel kunnen wisselen.

Met Max den Hollander op doel, omdat onze vaste keeper moest werken, er wordt gelijk vanaf de eerste minuut druk gezet op de senioren. Voordat zij het doorhadden steekt Matthijs het middenveld over en passeert de doelman. De doelman had het schot duidelijk nog niet verwacht, want even later weet hij tot 3 maal toe zijn doel schoon te houden; Thijmen schiet richting kruising, Youssef met een leep balletje en Beli die vrij komt voor de keeper.

Pas ver in de eerste helft (randje buitenspel) komt Beli vrij voor de keeper en dit keer is het wel raak. Wij hebben de eerste helft goed geprofiteerd van de koude en straffe wind. In de tweede helft waait er een andere "wind" aangezien het 7de beter op stoom komt, fysiek net iets meer durven en natuurlijk veelvuldig kunnen wisselen. Vooral in de tweede helft blijkt onze conditie niet meer optimaal. Het 7de krijgt steeds meer kansen en vinden soms Matthijs, Max of Jort (2de reserve keeper) op hun pad, maar vooral was het een gevecht tegen zichzelf. In de tweede helft waren onze kansjes schaars en die van het 7de talrijk. In de laatste minuut weten het 7de de achterstand nog iets te verkleinen 2:1.

Hartstikke leuk om die potje te leiden en het plezier weer op het veld terug te zien.

Als er niets tussen komt dan spelen wij op 10 april tegen JO17-1.