VVS 1 speelt onnodig gelijk

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

VVS speelde vandaag haar eerste bekerwedstrijd van het seizoen. Tegenstander was WCR uit Rhoon. Een ploeg die gaat voor het kampioenschap in de vierde klasse.

Vanaf het begin van de wedstrijd was duidelijk dat VVS sterker was dan WCR. WCR moest helemaal terugzakken op eigen helft en liet VVS het spel maken. Dan is het altijd prettig als je snel de score opent en dat gebeurde ook. Giorgio Getrouw kopte een voorzet van Hayo Nagtegaal prima binnen. Hierna bleef VVS de bovenliggende partij al was het tempo aan de bal laag. Daardoor kon WCR het vaak nog belopen en werden er nauwelijks kansen gecreeerd. Toch was het in de 23e minuut raak toen Mohammed el Harracha na een goede actie de 2-0 wist te scoren. Het veranderde niets aan het spelbeeld. VVS had de bal maar speelde in een te traag tempo en WCR wachtte af. Uit het niets viel ineens de 2-1 toen in de 35e minuut WCR goed gebruik maakte van weifelend verdedigen van VVS.

Na rust probeerde VVS de draad weer op te pakken maar het blijft moeilijk om tegen een tegenstander te spelen die vooral op eigen helft staat. Dan is het echter aan VVS om daar met goed positiespel en een hoge balcirculatie de ruimtes te vinden. Dat lukte vandaag echter te weinig. Zo ontspon zich een redelijk saaie tweede helft waarin weinig gebeurde. Naar het einde toe moest WCR toch meer uit haar schulp komen. Dat resulteerde gelijk in een paar enorme kansen voor VVS. Helaas werden deze kansen gemist.

En daar komt die ene voetbalwet weer: Als je zelf niet scoort dan.... De manier waarop was echter wel erg vervelend doordat laconiek opbouwen in de 95e minuut goed werd afgestraft door WCR. Vlak daarna floot de scheidsrechter af.

Onnodig puntverlies voor VVS 1 en dat levert dan toch weer behoorlijk wat chagrijn op. Het kan en moet ook echt beter wil VVS mee gaan doen om de (beker)prijzen. Aanstaande dinsdag speelt VVS om 20:00 uit tegen Lopik. Volgende week wacht een (verre) bekerwedstrijd tegen Sporting Leiden.