Schoonhoven 1 blijft niets bespaart

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Met liefst 8 afwezigen moest VVS 1 vandaag zien af te rekenen met Den Bommel. Naast de op vakantie zijnde Ismail Aitsi M-hand waren er maar liefst 7 spelers (langdurig) geblesseerd. Dat is wat veel van het goede natuurlijk maar gelukkig stond het tweede elftal klaar om de helpende hand te bieden.

Na een stroef begin, in de eerste minuut kreeg Den Bommel een aardige schietkans, pakte VVS het goed op. Het combineerde rustig en beheerst rond, gaf goed druk op de bal bij balverlies en wist bij vlagen dreigend te worden. Grote kansen bleven echter uit. Exemplarisch voor hoe de voorbereiding tot nu toe gaat is dat dan zomaar ineens na 16 minuten de eerste corner van Den Bommel (goed) wordt binnengekopt.

VVS rechtte snel de rug en bleef proberen met goed positiespel van achteruit door de verdediging van Den Bommel te komen. Domper was dat na 30 minuten sterkhouder Walter van Maurik ook al geblesseerd moest uitvallen. Invaller Hamza Aitsi M-hand maakte echter een gretige indruk en met zijn spel werd VVS ook gevaarlijker. Vlak voor rust had dan ook de 1-1 moeten vallen maar een goede kans werd gemist. Den Bommel kreeg vlak daarna ook een mogelijkheid maar ook die werd gemist.

Na rust was het in minuut 1 opnieuw Den Bommel dat een kans kreeg maar op miraculeuze wijze werd deze kans niet binnen geschoten. VVS schrok wakker en trok weer naar voren. Vaak kwam het tot de zestien van Den Bommel maar de verdedigers aldaar verstonden hun taak goed. Toch kreeg VVS diverse mogelijkheden maar steeds lukte het niet om de 1-1 te maken.

Tien minuten voor tijd ging VVS alles of niets spelen om toch nog een bekerzege te behalen. Een minuut later kon dat scenario al de prullenbak in toen een counter van Den Bommel zeer fraai werd afgerond. De 3-0 vlak voor tijd was voor de statistieken. Het harde werken van VVS 1 werd dus niet beloond en de druiven waren opnieuw zuur.

Dit was de laatste wedstrijd voor de start van de competitie en het is duidelijk dat VVS daar niet klaar voor is. De vele geblesseerden maken dat er nog geen ingespeeld elftal staat en dat VVS de slechtste voorbereiding in jaren heeft gedraaid. Dat geeft terechte zorgen voor de komende paar weken waar allereerst titelkandidaat Alblasserdam en daarna angstgegner Lekkerkerk en Streefkerk de tegenstanders zijn van VVS. Toch zijn er wat lichtpuntjes. Slechter en zoveel pech dan de afgelopen weken kan bijna niet en het harde werken van vandaag had toch bijna nog een punt kunnen opleveren. Het devies voor de komende weken is net zo hard blijven werken als vandaag en hopen dat de geblesseerden langzamerhand weer aan zullen sluiten. Dan zal de ware kracht van VVS toch echt een keer aan het licht moeten komen. Tot die tijd zal het leven van wedstrijd tot wedstrijd zijn en iedere keer weer proberen om met hard werken toch een resultaat te halen.

Om te beginnen dus tegen het Alblasserdam van de fanatieke coach Dennis Schoonewil. Een elftal dat al jaren aan de top meedraait en ook dit seizoen tot de titelkandidaten behoort. Het beschikt met onder andere Ahmet Kuyucu en Umut Takac over een aantal topspelers voor derde klasse niveau. Dat zal volgende week dus een pittige kluif worden voor VVS. Maar een ding is zeker, VVS zal haar huid zo duur mogelijk verkopen! Aanvang wedstrijd is om 15:00.