Het zit VVS 1 niet mee

2332JP
LEIDEN
tel. 071-5311653

Vandaag speelde VVS de tweede bekerwedstrijd. Helemaal in het verre Leiden was derdeklasser Sporting Leiden de gastheer.

VVS startte redelijk aan de wedstrijd.  Het verdedigende Sporting Leiden liet de bal aan de Schoonhovenaren en was in de omschakeling gevaarlijk met de drie spitsen. VVS speelde zeker niet groots maar was toch redelijk comfortabel aan de bal en kon bij vlagen door de verdediging van Leiden komen. Het was alleen vaak net niet. Dan is er ineens een strafschop voor Leiden als een duikeling wordt beloond met een strafschop. Gelukkig leverde dit geen treffer op want de strafschop werd gemist. Niet veel later kreeg VVS ook een (terechte) strafschop. Arie Versluis liet zien hoe het moet: 0-1.

Waar een voorsprong net even wat extra vertrouwen moet geven was het echter binnen 2 minuten alweer 1-1 toen een cornervariant goed werd binnengekopt door de Leidenaren. Gelukkig pakte VVS het weer op en had het met een voorsprong de rust in moeten gaan maar twee keer werd een goede kans gemist. Het moet gezegd worden dat ook Leiden nog een aardige kans kreeg maar keeper Schiedon goed redde.

De tweede helft controleerde VVS de wedstrijd. Het had veel de bal en kwam vaak rond de zestien van de Leidenaren. Maar het beslissende schot of pass bleef uit. Uit het niets viel de 2-1 toen een lange bal van achteruit niet goed werd ingeschat door de verdediging van VVS en binnen werd geschoten.

VVS ging volle bak naar voren en ging op een gegeven moment met 4 spitsen spelen. Maar wat men ook probeerde de bal viel niet goed. Tot overmaat van ramp viel ook nog de 3-1 na een klutssituatie. Dat kon er ook nog wel bij.

Op de dinsdagavonden speelt VVS vaak fris van de lever maar dit seizoen wil het nog niet lukken op de zaterdag. Zijn het de vele blessures, is het pech, het maakt eigenlijk niet uit. VVS moet door en het weer proberen op te pakken. Eerste kans is volgende week zaterdag als Den Bommel op bezoek komt.