Tweede zevenklapper voor VVS 2

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Na de klinkende overwinning vorige wedstrijd tegen GOZ 2 wist VVS 2 ook vandaag te winnen van Dilettant door zeven keer te scoren. De verdediging hield de nul en daarmee werd de eindstand bepaald op 7-0. Dilettant 2 was flink gehavend door een gebrek aan wissels, waardoor zelf de leider/speler nog moest invallen. Wat de overwinning van VVS 2 richting de competitie waard is, is vooralsnog onduidelijk. Wel werd er voorin goed gecombineerd en veel gescoord, al had de eindstand wellicht hoger kunnen of zelf moeten uitvallen.

Door de vele blessures in de selectie van Schoonhoven deed VVS 2 een beroep op een aantal spelers van O23. Zij etaleerden hun ‘neusje voor het doel’ door flink mee te doen in het opvoeren van de score. In totaal kwamen vier doelpunten van de voet of het hoofd van een speler van O23.

In de eerste helft wist VVS 2 het verschil nog onvoldoende uit te drukken. VVS 2 speelde in hetzelfde tempo als Dilettant en te veel werd de lange bal als oplossing gezocht waardoor het voor de verdedigers van Dilettant eenvoudig verdedigen was. Toch wist VVS 2 te scoren via een 1-op-1 situatie waar Ermin Begic als winnaar uitkwam. Ermin moest helaas daarna uitvallen met een blessure aan het bovenbeen. Hamza Aït si M'Hand werd als wissel ingebracht en zorgde direct voor een afgemeten voorzet die door Niek Botter binnen werd getikt.

In de rust werden diverse wissels doorgevoerd en een ander strijdplan bedacht. Het duurde nog tot het laatste deel van de wedstrijd voordat VVS 2 het verschil in cijfers wist uit te drukken. De ‘koning van de assist’ Bilal Ouahalou wist Redouan Adoudy te bereiken, die van afstand binnen schoot. Bilal zou dit kunstje nog tweemaal te herhalen via achtereenvolgens assists op Mathijn Steverink (kopbal) en  Robbin de Lange (afstandsschot). Hamza scoorde na een assist van Remco van Os. Het slot akkoord was voor Mathijn die uit een voorzet van Redouan in de slotseconden het net wist te vinden. Hiermee werd ook de eindstand bepaald.

Hamze kreeg naar een opstootje met een speler van Dilettant terecht geel van de goed leidende scheidsrechter. Jaysey kreeg eveneens geel voor een handsbal.

Volgende week zaterdag zal de laatste wedstrijd in de poule van de bekercompetitie door VVS 2 worden gespeeld tegen De Jonge Spartaan om 12:00 op Het Hofland.