Goede start bekercompetitie VVS 2

3271BW
MIJNSHEERENLAND
tel. 0186-601885

Schoonhoven2 is met een ruime 2-7 overwinning de bekercompetitie goed begonnen. Enig smetje op de wedstrijd en de uitslag waren de twee totaal onnodige tegendoelpunten van GOZ. Maar hierover later meer.

GOZ is de lokale club uit Mijnsheerenland, een klein plaatsje onder de rook van Rotterdam. Voor velen een onbekende vereniging waar nooit eerder tegen is gespeeld. GOZ bezit 3 velden en een zeer mooie kantine en kleedlokalen aan de rand van een nieuwbouwwijk. Voor de wedstrijd werd al duidelijk dat het de tegenstander van vandaag nog geen oefenwedstrijd had gespeeld, voor velen was dit de eerste wedstrijd sinds lange tijd. VVS 2 heeft reeds twee oefenpotjes in de benen en dat was ook in het begin goed te zien. VVS 2 voerde de boventoon met mooie combinaties en snelle uitvallen. In de zevende minuut was het al prijs. Na een goede assist van Martijn Neven wist Redouan Adoudy de keeper in de verre hoek te passeren. Het betekende de start van 20 minuten zeer goed voetbal en vele goals van de zijde van VVS 2. Na 10 minuten was het Ermin Begic die uit een voorzet op maat van Menno den Haan wist binnen te koppen. Niet het sterkste punt van Ermin, maar het moet gezegd worden, een zeer knappe kop goal. Het lukte Redouan om in de 15e minuut opnieuw te scoren van afstand na een mooie pass van Marouane Elkasimi. De mooiste goal van deze helft kwam op naam van Hamza Aït si M'Hand. In een zeer compacte ruimte wist Hamza langs diverse tegenstanders te slalommen en hoog in de touwen binnen te schieten: een Suarez goal.

Met een 0-4 ruststand ging VVS 2 de rust in. Een aantal wissels werden doorgevoerd omdat een drietal spelers van VVS 2 moest aansluiten bij VVS 1 later in de middag. De start van de tweede helft was wellicht daarom wat rommelig en ongeconcentreerd of het was een meer verdedigende instelling van GOZ dat 4-4-2 ging spelen. Het was lastig om door de verdediging heen te voetballen. Toch kreeg VVS 2 kansen genoeg om de score verder uit te breiden. Het lukte echter nog niet om de score uit te bouwen. Sterker nog, uit de hoekschop na een onnodig terugspeelbal die achter ging wist GOZ te scoren. De verdediging van VVS 2 zag er niet goed uit. De aanvaller kon ongehinderd binnen het 5 meter gebied inkoppen. Niet veel later kreeg GOZ opnieuw een cadeautje. De verdediger van VVS 2 struikelde over de bal, waardoor de aanvaller eenvoudig kon scoren. Twee volledig onnodige tegendoelpunten.

VVS 2 pakte daarna weer goed de draad op en binnen een tijdbestek van 15 minuten kon er nog driemaal worden gejuicht.  Jordy de Rek wist na goed doorzetten de bal slim in de verre hoek te schieten. Na een mooie combinatie op links wist de opkomende Ryan van Nieuwkasteele via een afgemeten voorzet Bilal Ouahalou te bereiken en die wist met zijn hoofd wel raad met zulke kansjes. Het slotakkoord was voor gelegenheidsaanvoerder Hamza die bekeken en simpel maar uiterst doeltreffend raak schoot na een uitstekende pass van Tarik El Ameri. De uitstekend leidende scheidsrechter vond het hierna voldoende en floot de sportieve wedstrijd af.

Een goede start tegen een nog niet voldoende ingespeeld GOZ. Dinsdag speelt VVS 2 vriendschappelijk thuis tegen Lopik. Zaterdag wacht Dilettant 2 voor de beker, een interessante ontmoeting want zij hebben vandaag ook hun wedstrijd in de bekercompetitie gewonnen.