Derby tegen SPV

2871AX
SCHOONHOVEN

Opstelling

In de sport is een derby een wedstrijd tussen twee clubs uit dezelfde stad, of uit dezelfde regio. Deze wedstrijden hebben een speciale naam gekregen omdat ze meestal extra beladen zijn (Google uitleg).
Wij spelen eigenlijk alleen in de regio, dus zou iedere wedstrijd een derby zijn. Normaal heeft een club één grote opponent en die wedstrijd wordt een derby genoemd. Schoonhoven kent een aantal wedstrijden die als derby worden gezien, waaronder tegen Polsbroek (SPV).
Derby of niet er moet gewoon gevoetbald worden en wij gaan ons eigen spelletje spelen zoals dat zo mooi heet; "wij gaan uit van onze eigen kracht". We spelen 1-4-4-2 met een inschuivende middenvelder bij de aanval (1-4-3-3).
We beginnen sterk en domineren de eerste 20 minuten. Het doelpunt dat daaruit volgt is niet fraai (crimmidge voor het doel van SPV) . De bal belandt via Beli bij Mo en we staan met 1-0 voor. Dit is gelijk ons eerste doelpunt van deze bekercompetitie.
SPV laat zich ook een paar keer zien rond het stafschop gebied, maar de verdediging of Max zijn altijd op tijd om het gevaar in de kiem te smoren.
Met de snelheid van Beli, Mo, Guus, Jort en Anas kunnen we er keer op keer snel uitkomen. Na een nieuwe uitbraak spelen Beli en Mo het mooi uit, als wordt het opnieuw rommelig voor het doel. Beli prikt de bal in het net 2-0! Wat een luxe!
De zon schijnt volop en op de zwarte autoband-bolletjes  zorgt dat voor hoge temperaturen op het veld. De extra drinkpauzes kunnen de tegenstander niet afkoelen en in de tweede helft werd de ongenoegen over het eigen spel gebotvierd op de scheidsrechter (niet helemaal terecht!).
Klein foutje achterin en SPV komt op 2-1. SPV dringt wel aan maar kunnen eigenlijk niet echt gevaarlijk worden.
Ver in de tweede helft counteren we er weer op los, Mo krijgt een lange bal van Max en speelt deze perfect uit. Eindstand 3-1.
De hele wedstrijd heeft Jeffrey in de verdediging geassisteerd. Jeffrey is normaal spits in het 6e seniorenteam en heeft vandaag behoorlijk aan zijn conditie kunnen werken! Bedankt Jeffrey, prima wedstrijd gespeeld.
Volgende week begint de competitie thuis tegen Woerden.