Echte graswedstrijd.

Spirit JO15-4

Schoonhoven JO15-3

Thomas Brand (vrije trap)
Assist: Siem Blom
... (schot)
Thomas Brand (schot)
Assist: Rayan Bojada
Assist: Sayf Seddoug
Xander Snoek (intikker)
... (schot)
Assist: Sayf Seddoug
... (penalty)

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 11

2 oktober 2021 12:45

J.J. Lissenberg

Sportpark Ouderkerk
Sportlaan 3
2935XX
OUDERKERK AAN DEN IJSSEL

Opstelling Schoonhoven JO15-3

Vandaag voor het eerst met een eigen keeper, Ishak, op doel. Voor Ishak en de rest van de spelers is het wel even wennen, Ishak heeft nog nooit gekeept en de rest van de spelers hebben nog niet één keer dezelfde keeper gehad.
Afijn een wedstrijd op echt gras blijkt al gauw lastiger dan de tegenstander. Er moet gewerkt worden op dit natte veld!
Gelukkig is Thomas Brand vandaag uitgeslapen en schiet de eerste bal erin na een vrije trap van Siem. Doordat Maruan ziek is, staat Thomas Brand centraal op het middenveld. Ook het tweede doelpunt neemt hij voor zijn rekening met een afstandsschot. Met 1-2 gaan we rusten op het veld.
Tweede helft blijft stroef gaan, al zijn er leuke combinaties te zien met Jamie en Damian. De laatste schiet fraai de 1-3 binnen waardoor we weer een beetje lucht krijgen. Haitam gaat centraal spelen en dat resulteert na een combinatie met Sayf : 1-4. Dan is Xander aan de beurt. Hij was de hele wedstrijd niet erg gelukkig, maar als de tegenstander hem alle ruimte geeft om te schieten is het natuurlijk 1-5. Xander mengt zich in de top 3 van de topscoorders lijst van VV Schoonhoven.
Even laten Tijn en Siem een gaatje vallen in een overigens goed gespeelde wedstrijd en het wordt 2-5.
Sayf en Haitam denken de wedstrijd uitslag te bepalen op 2-6, maar in de laatste seconde ziet de scheidsrechter overtreding die er niet is... 3-6.
Alle mannen zijn gewisseld en hebben hard geknokt voor deze overwinning. We zijn nu koploper in de competitie,  waarbij alleen DSO (één wedstrijd minder gespeeld) ons nog kan achterhalen!
Volgende week de altijd lastige wedstrijd uit tegen Kamerik en de week daarop de kraker thuis tegen DSO!