Topper, die geen topper bleek.

DSO JO15-5

4e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 11

16 oktober 2021 10:15

R. Winkel

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871AX
SCHOONHOVEN

Opstelling

In punten staat Schoonhoven gelijk met DSO (Kamerik) aan kop in de competitie, waarbij DSO één wedstrijd minder heeft gespeeld.
Na de tweede minuut bleek dat onze scheidsrechter geen thuisfluiter was: botsing in het strafschopgebied wordt omgezet in een penalty....0-1.
Wij hadden meer dan voldoende mannen om te voetballen, bovendien was Timo ingehuurd om in het kader "iedereen verdient een club en een plek in een team" Ishak te kunnen laten voetballen. De tegenstander had tekort en is aangetreden met 3 dispensatie en een keeper uit hogere teams.
Maruan heeft zich verslapen en komt na een kwartier ook bij de groep.  Alleen Sayf (afgemeld) en Rayane (ziek) moesten we missen.
Na de 0-1 liepen we achter de feiten aan en op slag van rust werd er nog één fraai ingeschoten, 0-2.
We werden absoluut niet weggespeeld maar de kansen die we kregen gingen er gewoon niet in. Dat lag niet aan onze inzetten, maar aan de keeper van de tegenstander die was gewoon heel erg goed.
Na rust gaan we op dezelfde manier verder (aanvallen, kansen creëren ......en kansen missen.....). De tegenstander doet dat niet en komt op 0-3.
Verder naar het einde van de wedstrijd wordt het rommeliger, scheidsrechter maakt foutjes, spelers blijven missen en de tegenstander profiteert 0-4. In de slotfase gaat het helemaal mis, na een overtreding wordt de gegeven penalty voor Schoonhoven omgezet in een vrije trap voor de tegenstander en als daaruit een aanval komt scoort de tegenstander na een overtreding 0-5.
Helaas was de scheidsrechter vandaag niet in goede doen en was daarvan zelf ook ontdaan gezien de verkeerde uitslag op het wedstrijdformulier (1-4).
Jammer dat het zo is gelopen, volgende keer beter.