VVS 1 verliest eerste oefenwedstrijd van WNC

WNC 1

Schoonhoven 1

14 augustus 2021 14:30

VVS mocht zaterdag afreizen naar Waardenburg om het op te nemen tegen eersteklasser WNC. Naast dat het natuurlijk fijn is om eindelijk de eerste wedstrijdminuten van het seizoen 2021-2022 te maken had deze wedstrijd ook wat speciaals om twee redenen. Willem-Paul van der Heijden stond voor het eerst sinds zijn knieblessure weer in de basis en dan ook nog eens tegen zijn oude cluppie. Daarnaast was het een weerzien met oud eerste elftal speler Eyoub Alloui die dit seizoen uitkomt voor WNC. Dat zag er wel even gek uit om Eyoub niet in de vertrouwde blauw-witte kleuren te zien maar in het geel-zwart. Uiteraard hopen we dat Eyoub gaat slagen bij WNC en wensen we hem alle succes.

Het is nog steeds vakantieperiode dus VVS was nog niet op volle oorlogsterkte maar gelukkig kon er een representatief elftal opgesteld worden. De start van de wedstrijd maakte gelijk de verhoudingen duidelijk. WNC heerste op alle fronten en VVS kwam er geen moment aan te pas ondanks de goede bedoelingen. Zo stond er al binnen 15 minuten een 2-0 stand op het bord en de vrees was dat dit wel eens een hele vervelende middag zou kunnen worden. Toch herpakte VVS zich een beetje en kon het af toe een speldenprik uitdelen. WNC bleef echter duidelijk de bovenliggende partij en de ruststand was 3-0.

Na rust kon VVS beter weerstand bieden; het stond wat compacter en WNC had niet meer de energie van de eerste helft. Dat maakte dat de wedstrijd wat beter in belans was, al was WNC natuurlijk nog steeds sterker dan VVS. Uiteindelijk werd de wedstijd afgesloten met een 5-1 nederlaag. Doelpuntenmaker names VVS was Jasper de Leede.

Hoewel het een pittige wedstrijd was, waren er ook een paar lichtpuntjes te zien.  Zo was Giorgio Getrouw zeer gedreven en waren de invalbeurten van Jasper de Leede,  Martijn Neven, Menno de Haan en Bilal Ouahalou meer dan voldoende.

Volgende week speelt VVS tegen Asperen, thuis om 14:30.