TAVV 1 - Schoonhoven 1

10 september 2011 14:30

Opdam, P.M.M.

Schoonhoven onderuit in Ter Aar

In de eerste uitwedstrijd van het seizoen is Schoonhoven met 2-1 onderuit gegaan tegen TAVV. Hoewel de uitslag doet vermoeden dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren, was daar op het veld geen sprake van. TAVV was van begin af aan heer en meester en Schoonhoven had het aan een slechte afronding van de tegenstander te danken dat het slechts bij 2-1 bleef.

In de voorbereiding kwamen beide ploegen ook tegen elkaar uit. In die ontmoeting bleek al dat TAVV over een goed voetballend elftal beschikt. Schoonhoven verloor toen met 3-1 en was dus gewaarschuwd, maar met de 6-2 overwinning op Rohda ’76 was er vertouwen in een goede afloop van deze wedstrijd.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Schoonhoven een hele lastige middag zou krijgen. Enerzijds omdat de thuisploeg messcherp uit de startblokken kwam, maar anderzijds door het onthutsend zwakke begin van Schoonhoven. Tegen welke tegenstander dan ook, het mag nooit gebeuren dat er binnen 3 minuten al twee keer een één-tegen-één situatie is geweest met de keeper en een doelpunt wordt afgekeurd. Dit gebeurde wel en vanuit één van deze situaties wist TAVV te scoren.

Schoonhoven wist niet onder de druk uit te komen en hanteerde veelal de lange bal, waardoor het moeilijk was de bal in de ploeg te houden. Zo stond het constant onder de druk en de 2-0 liet dan ook niet lang op zich wachten. Een mooi schot in de verre hoek, liet keeper Sjef van Vugt kansloos. Schoonhoven kwam er sporadisch uit en pas op het einde van de eerste helft kreeg Schoonhoven iets meer grip op het spel van de tegenstander. Zo werd de rust gehaald met een verdiende 2-0 voorsprong voor TAVV.

Na rust kon Schoonhoven meer weerstand bieden, maar goed werd het nooit. Toch kwam het snel in de tweede helft terug in de wedstrijd. Mark Kruiper wist vanuit een corner hard binnen te koppen. Schoonhoven geloofde weer in een goed resultaat en er was dan ook meer strijd dan in de eerste helft. De ploeg ging ook iets meer risico nemen, maar echt grote kansen bleven uit. Aan de andere kant bleef TAVV gevaarlijk. De Schoonhovense defensie had de handen vol aan de behendige aanvallers uit Ter Aar. De thuisploeg miste nog een handvol kansen, waardoor het spannend bleef. Beide ploegen wisten niet meer te scoren en zo ging de overwinning verdiend naar TAVV.

Een teleurstellend resultaat voor Schoonhoven, maar de ploeg was deze middag gewoon niet goed genoeg om een sterk spelend TAVV te verslaan. Volgende week wacht wederom een loodzware opgave. Schoonhoven speelt dan de uitwedstrijd tegen Moerkapellle. De laatste 3 ontmoetingen eindigde in het voordeel van Moerkapelle. Schoonhoven zal dus scherper en met een betere wedstrijdinstelling moeten beginnen dan tegen TAVV om een positief resultaat te behalen.

Opstelling Schoonhoven: Sjef van Vugt, Surija Nandagopal, Mark Kruiper, Deef Vermeulen, Erik Zuurmond, Thomas Berendsen (Pieter Meijer), Erik Kuiper, Mike Ketelaar (Nabil Belali), Robin Heijkoop, Willem Paul van der Heijden, Paul Hom (Robin van Elteren).