Gehavend Schoonhoven moet bittere pil slikken

Schoonhoven 1

Hardinxveld 1

Gerwin Neven (kopbal)

30 oktober 2021 15:00

A. Bracht

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

VVS heeft het moeilijk dit seizoen en lijkt maar niet uit de hoek te komen waar de spreekwoordelijke klappen vallen.  Zo was vandaag, naast de rij aan langdurig geblesseerden, Marc Kruiper afwezig vanwege griep. Daarnaast bleek de angst van vorige week gegrond te zijn toen Walter van Maurik deze week te horen kreeg dat hij gescheurde enkelbanden heeft overgehouden aan de schop die hij vorige week kreeg. Ook Walter zal dus een tijd buitenspel staan en is inmiddels (voorzichtig) begonnen met zijn revalidatie.

Als dan ook Hardinxveld op bezoek komt dan weet je dat je je borst nat kan maken. Een uitstekend voetballende ploeg die vanzelfsprekend hoge ogen gooit in de competitie .

VVS begon met veel goede bedoelingen aan de wedstrijd maar binnen 3 minuten was het na een enorme fout achterin al raak voor Hardinxveld. Toch pakte VVS het goed op. De besproken tactiek werd prima uitgevoerd en Hardinxveld had het moeilijk om goed op te bouwen en kwam er sporadisch doorheen. Daarnaast was VVS sterk in de duels en wist het op de juiste momenten druk te zetten. Daardoor kreeg het veel gevaarlijk ogende situaties voor de goal van Hardinxveld. Het was echter een verre ingooi van Hayo Nagtegaal die de kans en het doelpunt opleverde voor VVS. Gerwin Neven was de maker.

VVS ging door al was Hardinxveld natuurlijk gevaarlijk als het de ruimte had. En dan is er in minuut dertig een situatie die symbool is voor het seizoen tot nu toe. Mo el Harracha schiet vanaf 30 meter hard op doel maar helaas gaat de bal onderkant lat het doel uit. In de tegenaanval van Hardinxveld weten zij wel te scoren na defensief falen van VVS. De moed zakte VVS letterlijk in de schoenen. Hoeveel pech kan je hebben? Hardinxveld strafte dat direct af met twee snelle goals. 1-4.

Daar had mogelijk verandering in kunnen komen toen Mo El Harracha, onbedoeld, hard werd geraakt door een verdediger van Hardinxveld binnen de zestien meter. In plaats van een penalty gaf de leidsman van vandaag een inworp aan Hardinxveld. Mo moest helaas huilend van de pijn van het veld en moest het sportpark met krukken verlaten. Als klap op de vuurpijl moest ook de net weer teruggekeerde aanvoerder Rogier Peltenburg na een duel geblessseerd van het veld met ogenschijnlijk een verrekte knieband.

In de rust werd geprobeerd de moed erin te houden. Toch was het na rust al vrij snel 1-6 na opnieuw een aantal persoonlijke fouten. Even werd er gevreesd voor een dubbele oorwassing maar VVS vond toch de kracht om alles te geven voor in ieder geval nog een eretreffer. Die kwam er uiteindelijk ook door Jasper ter Leede die een assist van debutant Matthijn Steverink binnenwerkte. Maar uiteindelijk een dik verdiende overwinning voor het leuk voetballende elftal van trainer den Ouden natuurlijk en de sportieve felicitaties zijn dan ook terecht voor hen.

Na afloop was het nog lang gezellig in de kantine waar de spelers en supporters van Hardinxveld gebroederlijk mengden met leden van VVS. Dat is dan toch ook wel het mooie aan amateurvoetbal. Verder was het natuurlijk een zware dag voor ons vlaggeschip. Opnieuw een paar blessures en 6 tegentreffers is natuurlijk veel en veel te veel.  Hopelijk valt het mee maar het ziet er vooralsnog niet goed uit qua blessures. Volgende week wacht DFC, de virtuele koploper. Dat zal weer een lastige pot worden.