VVS 1 houdt opnieuw hoogvlieger op gelijkspel

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Vandaag stond een leuk voetbalprogramma op de rol. Drie ploegen konden namelijk periodekampioen worden en bezoeker de Alblas was er daar een van. De Alblas had vooraf de beste papieren want zij stonden bovenaan met een beter doelsaldo. VVS was er echter alles aan gelegen om te laten zien dat het de rode lantaarn zo snel mogelijk wil overdragen. Gelukkig was er vooraf eindelijk eens wat positief nieuws van het blessurefront. Mo el Harracha kon na drie weken intensieve behandeling weer aansluiten en ook Giorgio Getrouw kon weer op de bank plaatsnemen. Daarnaast lijken ook Menno Spruijt en Walter van Maurik binnen een paar weken weer aan te sluiten.

De wedstrijd begon met veel strijd en passie aan beide kanten. De Alblas beschikt natuurlijk over een paar watervlugge en behendige aanvallers maar VVS wist wat het kon verwachten. Het liet zich niet terugdrukken door De Alblas en voetbalde het eerste kwartier ook prima mee. Des te zuurder was het dan ook dat het eerste de beste schot op doel gelijk raak was. Een gelukkige maar zeker ook mooie treffer. Even leek VVS van de leg maar al snel herstelde het zich en beet het zich vast in de wedstrijd. Met regelmaat voetbalde het door de druk van de Alblas heen en kwam het steeds meer in de buurt van het doel. Naarmate de rust naderde voelde je dat het doelpunt eraan zat te komen. De sterk spelende Amine el Karroum miste eerst nog een aardige mogelijkheid voordat Willem Paul van der Heijden met een vrije trap de gelijkmaker op het bord schoot.

Na rust wederom een gelijkopgaande wedstrijd. De Alblas pakte het initiatief in het begin en opende met een hard schot net over het doel. VVS bleef knokken voor een goed resultaat en speelde wederom prima mee met de koploper. Dat resulteerde, zoals wel vaker dit seizoen, in een slag om het middenveld. Beide ploegen konden echter niet doordrukken en daarom waren de kansen dan ook schaars. De Alblas kwam nog een keer via de zijkant goed door maar de voorzet smoorde in een kluwe van spelers. VVS brak ook nog twee keer gevaarlijk uit maar net was de eindpass niet goed. Uietindelijk bleef het bij 1:1.

Door de andere verrassende uitslagen betekende dit dat de Alblas de eerste periode heeft gewonnen. Uiteraard een felicitatie waard. Voor VVS is het zaak om de stijgende lijn door te zetten. De eerste periode kende, door aanwijsbare redenen, veel teleurstellingen. Nu moet het doorzetten en een kickstart maken in de tweede periode. Dubbeldam, dat vandaag verrassend van Hardinxveld won, is de eerstkomende tegenstander.