Dubbele cijfers voor VVS 2

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Na de teleurstellende doordeweekse wedstrijd tegen een combinatie van spelers van 1 en 2 van Zevenhoven was het vandaag zaak om deze tegenslag weg te voetballen. Winnen vandaag was het devies! Op een zonovergoten sportcomplex Het Hofand werd er om 12:45 uur afgetrapt tegen Gouda. Gouda had een metamorfose doorgaan sinds we tegen hen aan het begin van de competitie hadden gevoetbald. Een jong en enthousiast team stond aan de aftrap. Daartegen over was het voor VVS 2 even puzzelen wie er mee kon doen. Verdedigers zijn er meer dan voldoende, middenvelder ook, maar aanvallers zijn vanwege de vele blessures erg schaars binnen de selectie van Schoonhoven. Als dan ook nog alle drie de selectieteams tegelijkertijd moeten voetballen wordt het lastig. Gelukkig had JO19 geen wedstrijd.

Schoonhoven begon gedreven aan de wedstrijd en met veel druk vooruit en combinaties legde het snel de wil op aan Gouda dat ik de aanvangsfase nog partij gaf. De jonge talentvolle keeper van Gouda had zijn handen vol aan het spervuur van aanvallen en schoten van Schoonhovense zijde. Ook hij kon het niet langer voorkomen dat Anouar Bojada met een bekeken afstandsschot laag in de uiterste hoek scoorde. De ban was gebroken en vele doelpunten volgenden hierna.  Ermin Begic scoorde daarna de eerste goal van zijn hattrick. Vervolgens was het Arie Versluis die de strafschop mocht benutten na een overtreding op Robbin de Lange. Gouda probeerde op te bouwen en te voetballen, dat verdiend zeker complimenten want te veel ploegen in deze 3e klasse parkeren de bus voor het eigen doel. Echter verder dan een enkele aanval kwam Gouda niet. Het was een rustige middag voor keeper Jaysey. Een mooie assist van Bilal Ouahalou stelde Arie in staat wederom te scoren. Met een bekeken afstandsschot hoog in de touwen wist Arie opnieuw een doelpunt toe te voegen aan zijn totaal. Met een 5-0 ruststand gingen de ploegen de kleedkamer in.

In de 2e helft kwam JO19 speler Amin Banaddi in de ploeg. Robbin de Lange moest zich gaan melden bij VVS 1 voor zijn debuut in het eerste team. Schoonhoven ging verder waar het de eerste helft was gebleven. Het bleef goed combineren en bewegen en met mooie goals kwam uiteindelijk de 10-0 op het scorebord. Doelpunten waren er van Ermin met het hoofd, een verdediger van Gouda liep de bal het eigen doel in na een strakke voorzet van Ermin. Een voortreffelijke solo van Anouar werd uitstekend door hemzelf afgerond. Gouda zocht vooral de counter en dat was soms niet zonder gevaar. Jaysey moest nog één keer in actie komen en deed dat bekwaam. Via een afstandsschot wist Arie zijn vierde doelpunt aan te tekenen vandaag en het slot akkoord was voor Ermin die tussen verdedigers door slalomde en beheerst afrondde.

Een goede overwinning. VVS2 bleef de gehele wedstrijd combineren, druk zetten en geconcentreerd voetballen. Tot het einde toe was het een zeer sportieve wedstrijd die uitstekend werd geleid door de scheidsrechter.  Volgende week wacht Schoonhoven de uitwedstrijd in en tegen Woerden.