Puntendeling in de ‘dying seconds’

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

VVS 2 en koploper ARC 5 hebben in een spannende en sportieve wedstrijd de punten eerlijk verdeeld. VVS 2 scoorde vandaag tweemaal. In de eerste helft wist gastspeler Tim van Hoof zijn eigen keeper Jaysey te passeren en in de slotminuut van het duel scoorde Bilal Ouahalou uit een onmogelijke hoek de verdiende gelijkmaker.

Het was een mooi affiche vooraf, de ongeslagen koploper ARC tegen de ‘runner up’ Schoonhoven die ook om de bovenste plaatsen in de competitie wil meedoen. ARC heeft een jonge ploeg met spelers die sinds de jeugd met elkaar samenspelen. Het is een goed ingespeelde ploeg die leuk combinatievoetbal speelt. VVS 2 is ook geen ploeg van de lange ballen. Voor de neutrale kijker was er daardoor veel te genieten vandaag, maar ook voor de aanhangers van ARC of VVS was het vooral een spannende wedstrijd waarbij beide ploegen streden voor een goed resultaat.

De aanvangsfase van de zijde van de ploeg uit Alphen aan de Rijn was onnauwkeurig waardoor VVS 2 goed in de wedstrijd kon komen. VVS 2 had het eerste half uur de controle over de wedstrijd. Het had weinig te duchten van ARC en kon zelf naar hartenlust voetballen. Uitgespeelde kansen leverde dat niet op, wel een aantal mooie voorzetten en bijna kansen maar deze konden door de verdediging of de keeper van ARC onschadelijk worden gemaakt. Uit het niets viel de 0-1 voor ARC. Een handige passeerbeweging van de rechtsbuiten en daarna een eigen intikker in de korte hoek van Tim zorgde voor een onverwachte achterstand. ARC was tot dat moment niet echt gevaarlijk geweest. De achterstand bleek toch een klein tikje voor VVS 2. Het team had het daarna tot de rust moeilijk. Duels werden niet meer gewonnen, onzuiverheid in de passing, het was allemaal erg rommelig. Van het goede voetbal in het eerste deel was niets meer te zien.

Met goede moed en twee wissels kwam VVS 2 uit de kleedkamer, daar waar het dacht de draad op te kunnen pakken bleek ARC uit een ander vaatje te tappen. Het zette druk op de verdediging en een korte periode werd VVS 2 teruggedrongen in de verdediging. Naarmate de tijd voort scheidde kreeg VVS 2 weer grip op de wedstrijd. Het kreeg een veld overwicht en een aantal mooie kansen. Marouane Elkasimi werd alleen op de keeper afgestuurd maar helaas was de keeper de winnaar van dit duel. De actieve Redouan Adoudy wist met een mooi afstandsschot de kwaliteit van de lat te controleren. ARC werd meer en meer teruggedrongen en VVS 2 zette via het doorschuiven van verdedigers naar de aanval alles op alles voor de gelijkmaker. Door het nemen van extra risico kon ARC ook een aantal keer gevaarlijk uitkomen, maar door de onzuiverheid aan de zijde van ARC en de stabiele verdediging kon VVS 2 overeind blijven. In de slotminuut kwam de bal voor de voeten van Bilal die bijna vanaf de achterlijn met zijn linker chocoladebeen de doelman wist te verrassen. De vreugde was groot. Door het gehele team was ontzettend hard gewerkt voor de bevrijdende gelijkmaker. Hierdoor blijft VVS 2 in het spoor van de ploegen aan de kop van de ranglijst in de competitie

Niet veel later floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Een puntendeling was vandaag een terechte uitslag. Volgende week wacht de uitwedtijd voor VVS 2 tegen Be Fair uit Waddinxveen.