VVS 2 zet goede reeks voort

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Zaterdag stond de omgekeerde uitwedstrijd tegen VEP op het programma. Eerder speelde VVS 2 de thuiswedstrijd op het terrein van VEP in Woerden, nu was dat omgekeerd. Sommige supporters waren afgereisd naar Woerden maar hadden al snel door dat de wedstrijd in Schoonhoven werd gespeeld. Ze konden toch nog een deel van de eerste helft aanschouwen. De omstandigheden zagen er ideaal achter het glas uit, maar er stond een straffe koude wind over het veld.

De aanvangsfase van het in oranje spelende VVS 2 was goed, de spelers vonden elkaar goed, snelle en soepele combinaties wat resulteerde in een kans van Arie Versluis die van dichtbij op de keeper schoot. Iets later produceerde Jordy de Rek een loeihard schot op de paal. Daarna parkeerde VEP de bekende bus voor het doel en was het voor VVS 2 lastig daar doorheen te voetballen. Het tempo van VVS 2 lag te laag om VEP te verrassen. Ook werd het veld niet breed gehouden en werd er te weinig bewogen waardoor VEP eenvoudig overeind kon blijven. Toch opende VVS 2 de score via een mooie combinatie tussen Rogier en Marouane waardoor uiteindelijk de bal bij Anouar Bojada belandde die eenvoudig kon afronden. Op dat moment een terechte weergave van het overwicht van VVS 2. De enige hoekschop die VEP kreeg in de eerste helft leidde een handsbal in van een verdediger van VVS 2 en een strafschop voor VEP. Deze werd hard en onhoudbaar ingeschoten en zo werd de ruststand bepaald op 1-1.

In de tweede helft wilde VVS 2 snel het verschil op het veld uitdrukken in doelpunten. Hoger tempo en meer beweging. Dat leidde tot een voorsprong na goed voorbereidend werk van Tiago de Vries en Ryan van Nieuwkasteele. Ryan stelde met een messcherpe voorzet Jordy de Rek in staat om van dichtbij binnen te schieten. Een meer dan verdiende voorsprong. Het niveau van de wedstrijd zakte daarna terug. VVS 2 wilde wel maar VEP bleef met veel mensen achter de bal en verdedigde zeer compact. VVS 2 was niet in staat een bres te slaan in de verdediging. Uiteindelijk lukte het VVS 2 om het verschil groter te maken. Een goede onderschepping van Gerwin en een splijtende dieptepass van Jasper op Tiago die na een snelle rush geen moeite had te keeper te passeren. Zo belandde de eindstand van 1-3 op het bord voor VVS 2. Weer kon VVS 2 drie punten bijschrijven en zette daarmee de goede reeks van na de winterstop voort.

Woensdag staat de inhaalwedstrijd tegen de virtuele koploper Sportlust op het programma.