VVS 2 na winst op Alphia naar koppositie

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Schoonhoven 2 wist gisteren na een 7-1 overwinning op Alphia 2 de koppositie over te nemen. Op puntenaantal staat VVS 2 gelijk met ARC en Bergambacht, alle drie de ploegen hebben het maximale aantal punten, alleen het doelsaldo van de Schoonhovenaren is door de winst op Alphia beter dan beide concurrenten.

Zaterdag kwam hekkensluiter Alphia 2 op bezoek. Alphia wist dit seizoen nog niet te winnen, mede vanwege de vele blessures in de selectie. Ook voor Schoonhoven een bekend fenomeen. Om 12:30 uur werd afgetrapt. Tiago de Vries maakte na een lange periode van blessureleed zijn rentree in het team. De eerste kans was echter voor Alphia, maar kon niet worden benut. Daarna herpakte VVS 2 zich snel en trok de wedstrijd naar zich toe. In een tijdsbestek van 10 minuten was VVS 2 uiterst effectief door driemaal te scoren. De openingstreffer kwam van de voet van Jordy de Rek. Na een goede voorzet van Ryan van Nieuwkasteele, die via Daniel van Ziel werd teruggelegd kon Jordy hard binnenschieten. Niet veel later stond Jordy aan de basis van de 2-0 door Daniel, via tussenstation Tiago, in staat te stellen hard en hoog binnen te schieten. Het trio doelpunten werd compleet gemaakt door Jasper de Leede. Na een leep doorkopballetje van Tiago en een doelpoging van Daniel kon Jasper in de rebound eenvoudig binnentikken.

Alphia probeerde vooral via de lange bal over de vleugels aan te vallen, maar kon niet echt gevaarlijk worden. Schoten van afstand werden bekwaam gepareerd door Jaysey en de verdediging bleef eenvoudig overeind. VVS 2 kon naar hartenlust combineren en aanvallen. Tiago stelde via een mooie steekbal en dito loopactie van Hamza Aït si M'Hand hem in staat om in 1-op-1 duel met de keeper te scoren. Na een harde en onnodige charge van een speler van Alphia moest Daniel, die de laatste weken uitstekend op dreef is, geblesseerd aan de knie het veld verlaten. De eerste signalen zijn niet positief maar hopelijk valt het mee. Het slotakkoord in de eerste helft was voor Tiago die een strafschop onverbiddelijk hard binnen wist te schieten, na een overtreding op Ryan. Daarmee was de ruststand bereikt.

In de rust werden diverse wissels doorgevoerd. Met een gewijzigd team werd gestart aan de tweede helft. Direct was VVS 2 gevaarlijk. Na een uitstekende actie van Rob van Woerkom wist hij de bal goed breed te leggen op de meelopende Jasper. Het was voor Jasper een eenvoudige klus om de 6-0 aan te tekenen. Daarna zakte het spelpeil aanzienlijk. Marouane El Kasimi en Bilal Ouahalou strooiden met mooie passes maar die waren niet besteed aan de aanvallers. De ruimtes werden te groot, er werd onvoldoende druk gezet en overal ontstonden gaten op het veld. Alphia redde de spreekwoordelijke eer door een terecht toegekende stafschop goed binnen te schieten. Op slag van het  eindsignaal wist Bilal een vrije trap op de rand van het 16-metergebied bekwaam hoog in de hoek binnen te schieten. Dat was ook de laatste actie, want direct daarna sloot de scheidsrechter voor het einde.

Een goede overwinning richting een aantal belangrijke weken voor VVS 2. Volgende week speelt VVS 2 tegen Haastrecht en de week erna thuis tegen ARC. Na deze wedstrijden kunnen we de balans opmaken over de krachtverhoudingen in de competitie.