Schoonhoven 2 wint van directe concurrent.

BSC '68 2

Schoonhoven 2

3e klasse B

9 oktober 2021 12:00

W.P. Mansveld

Sportpark Ons Nieuwe Erf
Bentwoudlaan 4
2731BS
BENTHUIZEN
tel. 079-3436571

De vaste verslaggever was helaas niet ter plaatste, maar vanuit het verre Spanje is het verslag op basis van informatie van spelers en de staf opgesteld. Vooraf stonden VVS 2 en BSC’68 2 beiden ongeslagen bovenaan. Het doelsaldo van BSC’68 was echter beter en was daarddoor de trotste koploper. Twee klinkende 4-0 overwinningen tot nu toe, het beloofde een interessante wedstijd te worden waarin beide teams het beste uit zichzelf naar boven moesten halen om succesvol te zijn en de drie punten te mogen bijschrijven. VVS 2 kampte met blessures zodat van het 3e team Rob van Woerkom werd ingeleend. Rob werd direct in de basis opgesteld vanwege de afwezigheid van Redouan Adoudy.

VVS 2 begon direct scherp aan de wedstrijd. Echter reeds na 3 minuten werd het blessureleed van VVS 2 nog groter. Ermin Bergic ging alleen richting goal van de tegenstander en greep naar zijn hamstring. Het was daardoor al snel einde wedstrijd voor hem. Dit was direct een streep door de rekening en enkele verschuivingen waren nodig. Marouane Elkasimi kwam Ermin aflossen. VVS 2 stond goed georganiseerd in de aanvangsfase daardoor kon het BSC ’68 de wil opleggen. Na een half uur spelen scoorde VVS 2 uit een mooie combinatie tussen Rob en Ryan van Nieuwkasteele, waarbij Ryan de bal hard en strak voor gaf, een tegenstander tikte daardoor de bal in eigen goal. Niet veel later viel de 0-2 doordat Daniel goed doorjaagde op de verdediging. Hierdoor ontstond een misverstand tussen de verdediger en keeper waardoor Daniel kon binnenschieten. Met een comfortabele 0-2 voorsprong ging VVS 2 de rust in en BSC’68 leek een makkelijke prooi te worden. Maar niets bleek minder waar te zijn in het tweede bedrijf van de wedstrijd.

VVS 2 kwam scherp uit de kleedkamer en direct na de start van de 2e helft. Jordi de Rek onderschepte de bal en gaf een pass op Rob die met links uithaalde en zo de 0-3 op het scorebord liet noteren. Dit was het startsein voor BSC’68 om een extra aanvaller in te brengen en meer fysieker te gaan spelen. VVS 2 liet zich terugdringen en al snel na de 0-3 wist BSC’68 de 1-3 te scoren. Het werd allemaal wat slordiger aan VVS 2 zijde en BSC’68 ging opportunistischer spelen wat net voor tijd de 2-3 betekende. Het waren nog spannende minuten. In de laatste minuut was het nog even billen knijpen toen de scheidsrechter van verre afstand een handsbal van keeper Jaysey van den Berg constateerde met uitschieten. De vrij trap die daarop volgde werd in eerste instantie geblokt en het schot wat daarna volgende werd geblokt door Remco van Os, die voor deze wedstrijd leiding gaf aan de verdediging. Hierna floot de scheidrechter af en VVS 2 kwam als winnaar uit de strijd. Een comfortabele voorsprong kwam alsnog in gevaar in het tweede bedrijf. Onnodig maar met veel karakter en werklust wist VVS 2 de wedstrijd over de streep te trekken.

VVS 2 deed goede zaken in Benthuizen door te winnen van een lastige en goede tegenstander, het blijft daarmee ongeslagen in de competitie. Volgende week wacht de eerste thuiswedstrijd na drie weken tegen Alphia uit Alphen aan de Rijn, aanvang is 12:30 uur.