Goede competitiestart VVS 2

2803DA
GOUDA
tel. 0182-533202

VVS 2 is goed uit de startblokken geschoten in de competitie. In en tegen Gouda wist het te winnen met 0-4, de doelpunten werden gelijk verdeeld over beiden helften. Het weer viel alleszins mee na de hevige regenval op vrijdag, onder een flauw zonnetje werd er om 12 uur afgetrapt. VVS 2 nam direct het initiatief en wist Gouda op eigen helft terug te dringen. Tot grote kansen leidde dat niet vanwege veel slordigheden aan de bal. Net de eindpass niet zuiver, de aanname niet goed, de bal te ver vooruit spelen. Gouda kon daardoor eenvoudig overeind blijven. Gouda 2 kwam er soms gevaarlijk uit via de behendige buitenspelers, voor de verdediging was het soms ‘alle hens aan dek’ om een gevaarlijke doelpoging te voorkomen.

VVS kreeg steeds meer grip op de wedstrijd door met name op het middenveld de slag te winnen en de aanval via mooie passes aan het werk te zetten. Via Ryan van Nieuwkasteele en Hamza Aït si M'Hand kon VVS een aantal keer gevaarlijk doorkomen. Rogier Peltenburg kreeg loon naar werken door een uitstekende voorzet van Hamza van dichtbij in te schieten. Het was een mooie aanval via diverse schijven met een uitstekende crosspass van Jordy de Rek. Gouda bleef af en toe gevaarlijk maar kon niet echt doordrukken. Als het een keer op doel schoot was Jaysey van den Berg paraat om zijn doel schoon te houden. Tegen het einde van de 1e helft was er wederom een mooie crosspass van Martijn Neven op Ryan die na een slimme combinatie met Rogier alleen voor de keeper werd gezet. Ryan wist dit buitenkansje goed te benutten en met een 0-2 voorsprong ging VVS 2 rusten.

Na rust werden Redouan, Ermin en Bilal ingebracht. Gouda ging meer druk zetten en kreeg een aantal kansen. Na een grote kans van Gouda die van dichtbij op de paal belandde wist Ermin Begic tweemaal achtereen in kort tijdsbestek te scoren. Eerst na een solo en daarna via uitstekend doorzetten van Tarik El Ameri die de bal doorspeelde naar Bilal Ouahalou die via een slimme steekbal Ermin alleen voor het doel van Gouda 2 zette. Ermin schot hard en laag binnen. VVS 2 liet daarna de touwtjes vieren, het werd slordig, er werd te veel diep gespeeld en te weinig vanuit de organisatie meer verdedigd. Dat leidde tot een aantal kansen van Gouda. Tarik wist nog van de doellijn een bal weg te koppen en Ryan redde op een andere inzet van Gouda. De goed leidende scheidsrechter beëindigde daarna de zeer sportieve wedstrijd en VVS 2 kon de drie punten bijschrijven.

Dinsdagavond speelt VVS 2 uit in Woerden tegen VEP de inhaalwedstrijd van 18 september jl.