VVS 2 weet weer hoe verliezen voelt

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Na de mooie overwinning vorige week had VVS 2 goed zaken kunnen doen door tegen Haastrecht punten te pakken. Het mocht echter niet zo zijn. In een typische 1-1 wedstrijd was het toch Haastrecht dat beter met de enkele kans omging en daarmee de 1-2 overwinning over de streep trok. Voor VVS 2 een onbekende ervaring sinds lange tijd want het weet weer hoe het voelt om te verliezen.

VVS 2 had de nodige invallers vanwege blessures en enkele ziektegevallen. Haastrecht begon gedreven aan de wedstrijd en wist met de handige aanvallers gevaar te stichten voor het doel van Schoonhoven. VVS 2 ging mee in het spel van Haastrecht en daar ligt nu net niet de kracht van Schoonhoven. Het zorgde ervoor dat VVS 2 niet lekker in de wedstrijd kwam en Haastrecht de bovenliggende partij was. Via een van richting veranderde voorzet stonden Jaysey en de verdediging van Schoongoven op het verkeerde been. Een aanvaller van Haastrecht reageerde eerder en kon de bal simpel binnentikken. De achterestand schudde VVS 2 wakker en het begon het eigen spel op te pakken en hierdoor kreeg het weer vat op de wedstrijd. Deze goede fase leidde tot de fantastische gelijkmaker. Een meer dan voortreffelijke voorzet van Arie Versluis bereikte Tiago de Vries die met een strakke volley de keeper van Haastrecht het nakijken gaf. Met een 1-1 ruststand werd de rust ingegaan.

In de tweede helft waren de kansen over en weer op één hand te tellen. Het was eerst VVS 2 met Ibi Steverink die oog in oog met de keeper van Haastrecht verzaakte, aan de overkant wist de goed keepende Jaysey zijn ploeg op de been te houden door ook te overwinnen in de een-op-een situatie. Het spel werd rommeliger en te veel werd er gekozen voor de lange bal.  De snelle en handige aanvallers van Haastrecht wisten beter raad met de lange ballen en legden meer energie in de aanval dan Schoonhoven. De tegengoal werd daarnaast ingeleid door fouten aan de zijde van VVS 2. Balverlies bij een vrije bal van VVS 2 en een snelle omschakeling leidde het doelpunt van Haastrecht in. VVS 2 zette daarna alles op alles om de gelijkmaker te produceren. Maar kon eigenlijk geen bres slaan in de hechte verdediging van Haastrecht en net dat beetje geluk dat de bal goed valt in een kluts situatie was er vandaag helaas niet. Haastrecht vertrok daardoor met drie punten uit Schoonhoven. Hierdoor is de spanning in de stand weer volledig terug.

Door de beslissing van de KNVB om volgende jaar de scheiding in de A- en B-categorie te leggen tussen de 2e en 3e klasse en daarmee geen perioden kampioenschappen te spelen en automatische promotie bij kampioenschap niet door te voeren maar te kiezen voor vrije inschrijving voor de 2e klasse is de beloning voor dit jaar de eer van het kampioenschap.

Volgende week speelt VVS 2 de uitwedstrijd tegen Floreant.