Gelijkspel met dubbele gevoelens

2741LE
WADDINXVEEN
tel. 0182-615006

Schoonhoven 2 is in de inhaalwedstrijd tegen Be Fair niet verder gekomen dan een gelijkspel. Een eindstand met een dubbel gevoel. Gezien het percentage balbezit van 80% voor VVS tegen 20% voor Be Fair, het aantal gecreëerde kansen legio voor VVS 2 en slechts één voor Be Fair zou je verwachten dat VVS 2 een eenvoudige overwinning zou hebben behaald. Echter door een misser in de verdediging kon de aanvaller van Be Fair plotseling in de 85e minuut scoren. In de aller, allerlaatste minuut van de wedstrijd trok Arie Versluis de stand gelijk met een droge knal die binnenkant paal in het doel belande. Schoonhoven mocht daardoor achteraf nog in de handen knijpen met het gelijke spel.

Het was dinsdagavond een vreemde gewaarwording op het complex van Be Fair. Alles was gesloten, er werd alleen getraind door een aantal teams en flarden mist trokken voorbij waardoor het een gevoel van ‘alleen op de wereld’ leek. Het was wennen met de nieuwe corona regels voor kleedlokalen, iedereen werd netjes getest op een geldig vaccinatie bewijs of QR-code. Dat zal de komende tijd wel vaker voorkomen, als we na de persconferentie van a.s. vrijdag mogen blijven voetballen.

Na het fluitsignaal trok Be Fair zich direct terug op eigen helft en verdedigde erg compact. Het was lastig daar doorheen te voetballen. Schoonhoven maakte het spel en viel aan, Be Fair beperkte zich tot verdedigen en loerde op de counter. Schoonhoven kreeg voldoende mogelijkheden. Daniel schoot in vrije positie tegen de keeper. Een bal op de paal van Redouan, Hamza had pech met een hard schot van dichtbij welke met een reflex van de keeper werd tegengehouden. En een scrimmage voor het doel waarbij het haast onmogelijk leek dat de bal niet in het net belandde. Jaysey kreeg slechts één keer iets te doen en kon goed handelend optreden bij een lage voorzet.

In de rust werden de nodige wissel doorgevoerd, met nieuw elan werd de aanval gezocht op de helft van Be Fair. Eenzelfde beeld ontpopte zicht. Ook nu weer kansen voor VVS 2. Maar het lukte maar niet om een doelpunt te maken. De keeper van Be Fair keepte een prima partij en wist de moeilijkste ballen te stoppen. VVS 2 had als opdracht het baltempo hoog te houden, het veld groot te maken, niet lopen met de bal en via combinatie voetbal de ruimte te vinden in de verdediging van Be Fair. Gedurende het verloop van de wedstrijd lukte dat steeds moeilijker. Te veel lopen met de bal, weinig overleg en vooral zoeken naar eigen oplossingen die er niet waren. Bij een van de weinige uitvallen van Be Fair werd de bal onvoldoende weggewerkt door de verdediging en recht in de voeten van de rechtsbuiten geschoven. Het was voor hem eenvoudig om van dichtbij te scoren. Ongeloof in het team, maar ook direct vechtlust om dit niet te laten gebeuren. VVS 2 zette nog een keer aan om de achterstand om te buigen. Via een mooie vrije trap die net naast ging van Arie Versluis, een loeiharde volley van Remco uit een hoekschop was Schoonhoven dichtbij. De tijd ging dringen en uiteindelijk bleek Arie Versluis, na een mooie assist van Giorgio Getrouw met de borst, eindelijk het gaatje in de verdediging te hebben gevonden en met een bedekt laag schot wist hij de terechte gelijkmaker te scoren. Daarna floot de prima leidende scheidsrechter Joop Kok uit Gouda af.

Een wedstrijd met een dubbel gevoel. Qua kansen, instelling en veldoverwicht verdiende Schoonhoven meer. Echter als je dit verschil niet uitdrukt in doelpunten heb je ook geen recht op de overwinning. Be Fair kreeg één kans in de schoot geworpen en was daarbij uiterst effectief. VVS maakte daarna nog gelijk en mocht achteraf dus tevreden zijn met een punt. Echter voor de spelers en begeleiding voelde dit als een verloren wedstrijd.

Zaterdag nieuwe kansen tegen en in Bergambacht, aanvang 12:30 uur.