0 – 0 wedstrijd eindigt in verlies

2851EH
HAASTRECHT
tel. 0182-501849

VVS 2 is in een 0-0 wedstrijd ten ondergegaan tegen Haastrecht 2 door een strafschop welke net na rust aan Haastrecht 2 werd toegekend. De aanleiding voor de strafschop was voor velen onduidelijk. In een scrimmage situatie gaf de scheidsrechter die goed zicht had op de situatie zowel een strafschop en een gele kaart. Het betekende het eerste verlies voor VVS 2 in deze competitie.

Je hebt van die typische 0-0 wedstrijden. De verdedigers van beide partijen zijn sterker dan de aanvallers, er is veel strijd op het middenveld, de kansen zijn op één hand te tellen en de ploeg die een kans omzet tot doelpunt wordt dan de terechte winnaar. Gisteren was zo’n wedstrijd. Helaas voor VVS 2 kon zij de weinige kansen (of waren het mogelijkheden) niet omzetten tot een doelpunt.

VVS 2 startte met de nodige omzettingen in de opstelling aan de wedstrijd maar was in het begin iets meer in balbezit en probeerde te voetballen. Het lukte echter niet om in de buurt van de keeper te komen en door de sterke verdediging van Haastrecht heen te voetballen. De weinige mogelijkheden kwamen van een enkele voorzet of een afstandsschot. Het was niet scherp, zuiver genoeg en mistte creativiteit om echt verrassend te zijn. Aan de andere kant had de verdediging van VVS 2 ook weinig te vrezen van de aanvallers van Haastrecht, die geen enkele bal keer tussen de palen wisten te brengen.

De tweede helft begon direct met de strafschop voor Haastrecht 2 die werd binnengeschoten. VVS 2 zette meer aan en probeerde via pressie naar voren te voetballen. Dat leidde tot veel balbezit en aanvallen. Maar bij de vele afstandsschoten stond het vizier niet op scherp of de keeper kon eenvoudig redding brengen. Ook de voorzetten konden niet tot een doelpunt worden omgezet, het was vandaag allemaal ‘net niet’. Door de aanvallende speelwijze van VVS 2 kreeg Haastrecht dan ook de ruimte om naar hartenlust te counteren. Veel kon door de verdediging geëlimineerd worden. Slechts een keer moest Jaysey van den Berg via een prima redding ingrijpen. Bijna kwam VVS 2 in de laatste minuut nog op gelijke hoogte. Een hoge voorzet werd door Jordy de Rek binnen getikt, echter via de paal en daarna de lat caramboleerde de bal vervolgens over. Een gelijkspel was wellicht een terechte afspiegeling geweest van het spelbeeld.

Daarna floot de scheidrechter af en kon Haastrecht de 3 punten bijschrijven. Een terechte winnaar want zij wisten vandaag wel te scoren in de typische 0-0 wedstrijd. Volgende week moet het beter als we tegen koploper ARC spelen.