VVS2 wint ook omgekeerde avondwedstrijd

3448HV
WOERDEN
tel. 0348-415570

De omgekeerde inhaalwedstrijd van 18 september jl. stond gisteravond op het programma. VEP had in het openingsweekend te weinig spelers en daarom werd de wedstrijd verplaatst, tevens werd besloten om de wedstrijd om te draaien waardoor VVS nu op bezoek ging bij VEP2. Op veld 5 bij matig licht, met name voor de keepers, werd om 20 uur afgetrapt. VVS2 begon energiek aan de wedstrijd en nam direct het initiatief. Het middenveld met Bilal, Daniel en Martijn was heer en meester. Er werd in de beginfase uitstekend gevoetbald en met veel werklust en geduld gecombineerd wat leidde tot diverse mogelijkheden. Reeds in de 9e minuut was het prijs via een een-twee combinatie tussen Ermin Bergic (of was het de verdediger?) en Redouan Adoudy. Deze laatste wist hard en hoog de bal in de touwen af te ronden, waarmee VVS2 op dat moment op een verdiende voorsprong kwam.

VEP kwam meer in de wedstrijd en probeerde de aanval te zoeken via lange ballen maar dat was een eenvoudige prooi voor de verdediging van VVS2. Aan de andere kant werd het doel van VEP onder vuur genomen. Met iets meer overzicht en geduld had VVS2 op dat moment de teller kunnen laten oplopen, maar het duurde tot halverwege de eerste helft voordat Ermin van afstand raak schoot. Via een laag geplaatst schot op het gladde veld ging de bal onder de keeper door. Niet veel later kreeg VEP uit het niets een strafschop van de scheidsrechter. Niemand wist waarom en zelf de VAR begreep het niet maar toch legde de leidsman de bal op de stip. Gelukkig hebben we in Jasyey een penalty killer want hij stopte de strafschop bekwaam. Door het regenachtige weer en een minder gedisciplineerd VVS2 werd het daarna wat rommeliger waardoor VEP meer de aanval kon zoeken. Van dichtbij kon VEP de bal inkoppen.

Na de rust begon VVS2 weer direct de aanval te zoeken. Jordy de Rek Kreeg een uitgelezen mogelijkheid te scoren maar verzuimde dat. Na 10 minuten in de tweede helft was Jordy toch succesvol door van afstand hard en laag binnen te schieten. Hij stond ook aan de basis van de 1-4, via een mooie solo legde hij de bal, met als kort tussenstation Daniel, panklaar voor Redouan. Die wist met een slim en geplaatst schot in de verre hoek af te drukken. VVS2 bracht de sinds lange tijd geblesseerde Marouane Elkasimi in het veld, die bijna met zijn eerste balcontact wist te scoren. VEP begon meer en meer de lange bal te spelen en alles op de aanval te gooien, de verdediging met Menno, Jorn, Tarik, Nick, Matjeu en Ryan hield goed stand. Aan de andere kant kreeg VVS2 meer en meer ruimte om via de counter het verschil nog groter te maken. Door onnauwkeurigheden en vermoeidheid lukte dat helaas niet. VEP daarentegen kon net voor de tijd nog de 2-4 aantekenen en daarmee werd de eindstand ook bepaald.

Zaterdag wacht BSC ’68 uit Benthuizen, een interessante ontmoeting want beide ploegen hebben uit hun eerste wedstrijden het volle puntenaantal behaald.