Yes, yes.......yes!

2803DA
GOUDA

Opstelling Schoonhoven 7

Schoonhoven 6e speelde eerder op zaterdagmorgen tegen het 9e van Gouda gelijk (1-1). In de middag moesten wij aantreden tegenhet 8e van Gouda. Tegen onze naaste concurrent moesten en zouden we vandaag punten pakken. Met Justin (vriend van het team) van JO19-1 en doordat Falco geblesseerd raakt bij het 6e is op het allerlaatste moment Dahir van ook van JO19-1 ingehuurd.
Zoals iedere wedstrijd beginnen we sterk, lekker in de combinatie en met druk naar voren. Vandaag weer in de vertrouwde 1-4-4-2 opstelling,  Max weer vertrouwd op doel en daarvoor Matthijs en Dahir, Jort rechts en Mo links. Op het middenveld wordt Justin ingezet en voorin snelheid met Guus en Beli.
Eerste kansen zijn voor ons met Guus, Thijmen en Youssef. Jessy wordt er ingebracht om Justin even te ontlasten. Guus schiet over en even later scoort hij uit buitenspel. Na een minuut of 20 wordt de voorhoede gewisseld en komen Stefan en Akram erin. Guus en Beli hebben kennelijk de tegenstander al aardig vermoeid, want Thijmen tikt Akram aan en die schiet de 0-1 binnen. Daarna hebben we een beetje pech 1-1. Anas komt erin en dan komt er meteen meer lef in het team.
Net voor rust tikt Justin weer Akram aan en die legt de bal in het uiterste hoekje, keeper kansloos 1-2.
Na rust zet Gouda meer druk en staan ze beter in positie. Na een zoveelste kans is de omschakeling van Gouda beter dan bij ons en wordt het 2-2.
We zijn weer wakker en pakken de draad van de eerste helft weer op.  Daar is Anas weer, eerst hoog over en daarna strak naast de keeper 2-3.
Beetje onwennig, want het weer erg lang geleden dat we voor hebben gestaan, spelen we de wedstrijd uit.
We pakken de eerste 3 punten in de competitie!
Wij zijn klaar om de koploper volgende week te ontvangen.