Hattrick Getrouw bezorgd Schoonhoven de zege

Giorgio Getrouw (intikker)
Giorgio Getrouw (intikker)

21 augustus 2021 14:30

Vandaag speelde VVS de tweede oefenwedstrijd in de voorbereiding. Asperen kwam naar sportpark het Hofland om de degens te kruisen. VVS startte energiek aan de wedstrijd en werd geholpen door een snelle voorsprong. Het was Giorgio Getrouw die alert reageerde bij een corner en de bal in het doel kopte. VVS ging door en vijf minuten later was het wederom raak. Opnieuw was het Getrouw die uitstekend voorbereidend werk van Arie Versluis beloonde met een treffer. Na deze snelle 2-0 ging iedereen er goed voor zitten maar helaas kon VVS het energieke spel niet voortzetten. Het spel werd steeds slordiger en Asperen ging logischerwijs wat verdedigender spelen. Daardoor had VVS veel de bal maar behoudens een paar momenten na werd het niet heel gevaarlijk. Een derde doelpunt van Getrouw werd afgekeurd wegens buitenspel.

Na rust zette VVS opnieuw aan en al snel viel de 3-0 door, hoe kan het ook anders vandaag, Getrouw. Na de 3-0 kreeg VVS nog een aantal goede mogelijkheden maar de 4-0 viel niet. De laatste 20 minuten waren, mede door het warme weer, niet heel best en de wedstrijd bloedde langzaam dood. In deze fase had Asperen nog twee prima kansen op een eretreffer maar gelukkig voor VVS werden deze kansen gemist. Einduitslag 3-0.

Aanstaande dinsdag speelt VVS thuis de volgende oefenwedstrijd tegen FC Oudewater. Een sterke ploeg waartegen VVS de afgelopen seizoenen vaak heeft geoefend (en altijd verloren). Dat zal dus een ander potje worden dan vandaag. De wedstrijd begint om 20.00.