VVS 1 speelt in leuke wedstrijd gelijk tegen 'angstgegner' FC Oudewater

Schoonhoven 1

FC Oudewater 1

... (schot)
Mohammed el Harracha (afstandschot)
Menno Spruit (schot)
... (kopbal)

24 augustus 2021 20:00

Onder toeziend oog van behoorlijk wat troeschouwers speelde VVS tegen FC Oudewater. De afgelopen jaren is er meerdere keren tegen deze tegenstander gespeeld en werd er altijd (fors) verloren. VVS wist dat het dus aan de bak kon.

Het eerste kwartier was duidelijk voor Oudewater. Met goed positiespel en veel druk op de bal bij balverlies werd het VVS heel moeilijk gemaakt. VVS moest terug en kon steeds ternauwernood een tegentreffer voorkomen door goed verdedigend ingrijpen. Toch werd het na 9 minuten 0-1, al was dit wel een beetje een geluksgoal doordat een afgeslagen bal via een voet en binnenkant paal werd binnengeschoten. Oudewater ging door maar VVS kwam langzaam maar zeker beter in de wedstrijd. Er werden meer duels gewonnen en ook Oudewater moest af en toe even terug in de verdediging. In de 16e minuut scoorde VVS de 1-1 na een mooie individuele actie van Mohammed El Harracha.

Hierna ontspon zich een steeds meer gelijkwaardige wedstrijd. Beide ploegen lieten soms prima staaltjes voetbal zien. Zo kregen beide partijen kansen en werden er soms mooie aanvallen op de mat gelegd. Vlak voor rust was het Menno Spruijt die de 2-1 voor VVS op het scorebord zette. Hij nam de bal perfect aan, kapte zijn tegenstander uit en scoorde fraai.

Na rust was het VVS wat de overhand had. FC Oudewater werd steeds meer teruggedrongen en VVS kreeg ook een paar kansen om de score uit te breiden. Helaas was het steeds net niet. Dan weer een voet ertussen, dan weer de keeper van Oudewater. Maar het spel van VVS was in deze fase prima. Het was dan ook wel een beetje tegen de verhouding in dat Oudewater uit het niets de 2-2 scoorde uit een corner.

De laatste 20 minuten speelden beide ploegen voor de winst. Zowel VVS als Oudewater kregen nog twee prima kansen maar in de 2-2 stand kwam geen verandering meer. Zo eindigde deze leuke wedstrijd in een verdiend gelijkspel waarin beide ploegen genoeg positieve aanknopingspunten hebben laten gezien.

Zaterdag speelt VVS de volgende oefenwedstrijd. Om 12:30 (!) start de wedstrijd thuis tegen het Utrechtse EDO.