De kop is eraf voor VVS 2

FC Oudewater 2

Schoonhoven 2

24 augustus 2021 20:00

Voor velen was het wat onwennig. Voor het eerst sinds lange tijd een echte oefenwedstrijd tegen een andere vereniging. FC Oudewater 2 uitkomend in de reserve 2e klasse. De onderlinge potjes binnen de selectie zijn natuurlijk aardig maar een wedstrijd voor het ‘echie’ is toch wat anders. Een aantal spelers kwam net terug van vakantie en had nog geen of zeer weinig trainingsminuten in de benen. Het team werd aangevuld met spelers van O23 en JO19. Zij speelden uitstekend.

De eerste winst deze avond was voor gelegenheidsaanvoerder Ryan die zich niet liet foppen door de tegenstander en de scheidsrechter door af te dwingen dat we toch echt van speelkant moesten wisselen. Dat scheelt toch altijd met de laaghangende zon. Schoonhoven 2 begon eigenlijk uitstekend aan de wedstrijd, de organisatie stond goed en Schoonhoven 2 wist met snelle aanvallen en diepgang van de buitenspelers veel gevaar te stichten in de verdediging van FC Oudewater 2. Dat resulteerde in de 20e minuut in een mooie goal van Daniel van Ziel. Ermin Bergic wist zijn tegenstander slim te omspelen en trok vanaf de achterlijn goed voor en voor Daniel was het simpel afdrukken. FC Oudewater wist weinig tot geen kansen te creëren in de eerste helft. De schaarse aanvallen werden vakkundig door de verdediging geneutraliseerd, bestaande uit Dahir, Menno, Wassim, Remco en Tim. Schoonhoven 2 bleef aan de andere kant gevaarlijk en dit leidde tot een 0-2 voorsprong door Redouan Adoudy de in een een-op-een duel de keeper de verkeerde kant op stuurde. Na goed doorzetten van Hamza Ait siM'Hand kreeg Jordy de Rek een mooie kans, maar helaas schoot hij van dichtbij op de paal.

In de tweede helft tapte Oudewater 2 uit een ander vaatje. Het baltempo ging omhoog, meer beweging en energie en Schoonhoven 2 werd teruggedrongen en kon slechts gevaarlijk worden via de counter. Snel achter elkaar volgden de aansluitingstreffer en de gelijkmaker en FC Oudewater dacht al aan een overwinning. Hamza Aït si M'Hand dacht daar echter anders over. Een mooie actie over rechts bracht hem in scoringskans en uit een bijna onmogelijke hoek schoot hij de bal diagonaal snoeihard tegen de touwen. Om nu al te spreken over doelpunt van het jaar gaat te ver, maar het zal zeker een plaatjes krijgen in de ranglijst. Dit zorgde voor een zichtbare opleving en Schoonhoven 2 ging verder met aanvallen. Goed voorbereidend werk van Menno den Haan stelde Ermin Bergic in stelling die vervolgens zijn tegenstander op de achterlijn uitkapte en goed teruglegde op de sprintende Jordy de Rek die goed inschoot. Een comfortabele 2-4 voorsprong.

De geringe trainingsarbeid door de vakanties ging meespelen en door een aantal krampverschijnselen en kleine blessures werd Schoonhoven 2 gedwongen tot enige aanpassingen en wissels. Hierdoor kon FC Oudewater de aansluitingstreffer in de laatste minuut van de wedstrijd aantekenen. Een mooie en goede overwinning. Maar vooral een leuke en sportieve wedstrijd en mooie start van het seizoen.

Zaterdag speelt Schoonhoven 2 wederom een uitwedstrijd om 14:30 uur tegen BZC’14 uit Brakel/Zuilichem.