Offday VVS 1

... (schot)
... (schot)

28 augustus 2021 12:30

Vandaag stond de vierde oefenwedstrijd van VVS 1 op het programma. EDO uit Utrecht kwam naar sportpark het Hofland om rond de klok van 12:30 af te trappen.

VVS zat de eerste minuten redelijk in de wedstrijd. Het had veel de bal en het was zoeken naar de oplossingen in het veld. EDO zette vroeg druk dus dat was nog niet zo eenvoudig. Een paar keer ging het ook niet helemaal goed en langzaam maar zeker sloop er wat onzekerheid in het spel van VVS. Het spel werd slordig en EDO kon een aantal keer goed doorbreken. De 0-1 kwam dan ook niet uit de lucht vallen. Vlak daarna werd het na matig verdedigen ook nog eens 0-2. Toen ook nog eens een kans voor open doel werd gemist, zag je de moed in de schoenen zakken bij de spelers van VVS.  Er lukte eigenlijk niets meer.

In de rust goed gesproken over de problemen in de opbouw en geprobeerd de moed erin te houden. De tweede helft was een stuk beter al was het spel nog steeds niet voldoende. Toch was VVS vaster aan de bal en probeerde het om de aansluitingstreffer te maken. EDO verdedigde echter goed en VVS kwam er slechts sporadisch echt doorheen. EDO bleef in de omschakeling gevaarlijk en het was aan keeper Schiedon te danken dat het geen 0-3 werd na een goede kans voor EDO. Aan de andere kant had VVS ook wel een treffer verdiend maar ook aan die kant van het veld werd niet meer gescoord.

Een matige vertoning en dat voelt niet lekker. Zeker ook omdat de wederom sterk spelende Menno Spruijt ook nog eens een blessure aan zijn hamstring opliep. Toch moet men niet bij de pakken neerzitten. Afgelopen dinsdag was het goed vandaag was het niet goed. Kan gebeuren. Gelukkig is er dinsdag weer een wedstrijd. Om 20:00 start de thuiswedstrijd tegen RVC'33.