VVS 1 levert puike teamprestatie tegen sterk vv Lopik

Assist: Ermin Begic
Ermin Begic (schot)

7 september 2021 20:00

VVS speelde gisteravond een oefenwedstrijd tegen vv Lopik. Voor de wedstrijd werd nog kritisch nagesproken over de domper van de wedstrijd tegen WCR. Het was voor iedereen duidelijk dat het echt beter moet, zeker tegen een sterke ploeg als Lopik.

De wedstrijd werd door beide ploegen fel begonnen. Er werd goed druk gezet door beide partijen en dat leverde een leuke wedstrijd op. Lopik was iets sterker aan de bal maar had daarentegen veel moeite met de omschakelingen van VVS. Een van die omschakelingen leidde ook het eerste doelpunt van VVS in. De wederom sterk spelende Giorgio Getrouw (die later helaas moest uitvallen met een blessure) veroverde de bal en speelde Arie Versluis aan. Die had gezien dat de keeper ver uit zijn doel stond en met een schitterende boogbal plofte de bal tegen het net.

Dat gaf VVS veel vertrouwen. Het speelde als een team en knokte voor elke meter. Natuurlijk werd Lopik gevaarlijk maar dat is niet zo gek want dat is een prima ploeg.  Gelukkig bleef de verdediging onder leiding van keeper Robin Schiedon op de been, al was het soms met kunst en vliegwerk. Toch kreeg VVS ook een paar grote mogelijkheden maar steeds was het net niet. Tot de 37e minuut. Amine Karroum veroverde de bal op het middenveld en dacht wat Arie Versluis kan, kan ik ook. En wederom viel de bal met een perfecte boog over de keeper in het doel. Twee geweldige goals in een wedstrijd, dat gebeurd niet vaak.

Na rust speelde vv Lopik volle bak naar voren. VVS kwam zwaar onder druk te staan en moest terug. Na een paar goede kansen voor Lopik was het een strafschop die de stand op 1-2 bracht. Waar VVS nog wel eens uit het veld geslagen wil zijn na een tegenslag werden nu de mouwen extra opgestroopt. Lopik werd steeds minder gevaarlijk en het was VVS wat langzaam maar zeker het heft wat meer in handen nam. Na een paar kansen was het uiteindelijk Mohammed el Harracha die de knock out uitdeelde met een ziedend schot, na een assist van de prima ingevallen Ermin Begic. Laatsgenoemde maakte vlak voor tijd ook nog de 1-4 toen hij laconiek verdedigen van Lopik afstrafte.

Wat een verschil met afgelopen zaterdag of de wedstrijd tegen EDO. Passie, strijd, teamgeest, goed voetbal en mooie goals. VVS liet zien wat het kan. Nu is het zaak om dit vast te houden en bij mindere wedstrijden de ondergrens omhoog te krijgen.

Tenslotte nog een groot compliment aan de invallers uit het 2e. Door de vele (geblesseerde) afwezigen bij VVS 1 is alle hulp welkom.  Als je dan ziet hoe makkelijk ze meespelen bij VVS 1 tegen een sterke ploeg als Lopik dan is dat genieten.