Weer een leuke wedstrijd zonder punten

Alphia 10

Schoonhoven 7

13 november 2021 12:30

P. van Zelst

Sportpark De Bijlen
Sportlaan 7
2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN

Opstelling Schoonhoven 7

Uit naar Alphen aan den Rijn is altijd een uitdaging en zeker gezien de positie op de ranglijst.  Alphia 10 is een vrienden team met humor; rugnummer 1+3 en spelersnamen Bep en Opa!
We starten leuk met combinatie voetbal en hebben de tegenstander met onze nieuwe opstelling behoorlijk in de war gemaakt. We spelen 1-3-4-1-2 oftewel 1-5-3-2. De aanpassing van de opstelling is een beetje noodgedwongen door blessures en afwezigheid van spelers. We hebben van het vrije 6e Rutger, Jeffrey en Bram ingehuurd.
Door een klein misverstandje achterin komen we na een kwartier 1-0 achter. Ondanks dat we heer en meester zijn op ons eigen helft en het middenveld, komen we niet veel in kansrijke posities. Kansje voor Rutger, Guus en Jeffrey, maar het blijft 1-0.
Anas heeft de avond voor de wedstrijd bij zijn werkgever iets gegeten dat niet goed is gevallen, in de rust is zijn gezicht bijna net zo wit als zijn broek dus hij blijft achter in de kleedkamer. Zonder wissels gaan we de tweede helft in.
Voetballend hebben wij weer het betere spel en de kansjes komen ook frequenter, maar helaas gaan ze er niet in. Alleen Guus scoort fraai met een diagonaal schot, maar hij stond buitenspel.
De tegenstander vraagt zich openlijk af waarom wij zo laag staan, aan ons spel ligt het niet!
Halverwege de tweede helft raakt de energie op en dan valt al snel de 2-0 en 10 minuten voor tijd is het op 3-0, 4-0 en 5-0. Beetje onnodig en geflatteerd.
Komende trainingen wordt bij afwezigheid van de eigen keepers een verzoek gedaan bij de keeper van het 6e, want afwerken is wel een aandachtspunt!

Volgende week komt Rohda op bezoek en gaan we weer voor punten!
Bedankt Rutger, Bram en Jeffrey!