Gelegenheidsformatie haalt de punten binnen.

FC Oudewater 7

Schoonhoven 7

... (schot)
Guus Blom (solo)
... (scrimmage)
Akram Lamaiz (intikker)
... (intikker)
... (schot)

26 februari 2022 13:00

Sportpark Markveld
Waardsedijk 213
3421NE
OUDEWATER
tel. 0348-562019

Voetballen in de voorjaarsvakantie is en blijft lastig. Vijf eigen spelers hebben zich afgemeld.
Het 4e, 5e en 6e zijn vrij, maar alleen Jeffrey is beschikbaar. Jeffrey wil altijd wel voetballen en wij kunnen hem er erg graag bij in de achterhoede.
Verder hadden we een gelukkige dat de wedstrijd van JO19-1 niet door ging en konden we onze vaste matties Dahir en Justin inhuren.
Om het team met wissels te vervolmaken hebben we nog een gelegenheidsspeler Jelmer meegenomen en Mo heeft zijn broertje "Appie" gestuurd.  Appie heeft al eens een keer eerder meegedaan, toen had hij geen sterk optreden. Vandaag mocht laten zijn dat hij echt kan voetballen en dat deed hij ook!!
Vanaf de eerste minuut trokken wij de wedstrijd naar ons toe, met sterk spel en kansen. Diverse chaotische situaties voor het doel van Oudewater, maar de bal wilde er niet in. Na 25 minuten komt Oudewater er 1x uit en we staan met 1-0 achter. Gelukkig raakten we niet van de leg en bleven we aanvallen. Appie maakt zich los van de verdediging en tikt eenvoudig binnen 1-1. We zijn op dreef en even later geeft Dahir een prima pas op Guus en staan we voor met 1-2.
Met Justin sterk spelen op het middenveld, Youssef op links en Jelmer op rechts draait het middenveld erg goed. Appie maakt het de verdediging van Oudewater erg lastig en tikt net voor rust de 1-3 binnen.
Dat is nog een lekker thee drinken!
Na rust dachten we even dat we er al waren en na wat geklungel achterin staat het 2-3. Oudewater gaat er weer een beetje in geloven en zet meer druk naar voren.  Wij blijven te veel op onze eigen helft hangen, maar met een zoveelste snelle uitbraak van Appie wordt Akram vrijgespeeld. Onze topscoorder met zijn geluksnummer 13 faalt niet en het staat 2-4.
Appie is ongrijpbaar voor Oudewater en versiert een strafschop. Dahir wil hem nemen, maar helaas schiet hij hoog over. Volgende keer beter!
De scheidsrechter fluit een goede wedstrijd, maar nugeert 1x de de grensrechter .... 3-4. En dan wordt het toch nog spannen, Oudewater gelooft er nog in en wij worden zichtbaar moe.
Gelukkig hebben wij Appie die zijn hattrick maakt 3-5. Daarna valt nog knullig de 4-5, maar het is genoeg.
Drie punten binnen!