Moerkapelle 1 - Schoonhoven 1

Robin Heijkoop (intikker)
... (schot)
Paul Hom (schot)
Pieter - Meijer (intikker)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

17 september 2011 14:30

Steenbergen, R.M.

Schoonhoven rekent af met Moerkapelle

In de laatste 3 edities tussen Schoonhoven en Moerkapelle haalden de Moerkapellenaren de volle buit binnen, maar in deze wedstrijd waren de rollen omgedraaid. Schoonhoven was heer en meester en liet Moerkapelle met een 7-1 overwining kansloos. Willem Paul van der Heijden was met 3 doelpunten belangrijk voor Schoonhoven.

Na het tegenvallende resultaat tegen TAVV was Schoonhoven gebrand op een goed resultaat tegen rivaal Moerkapelle. Vooraf werd gevreesd voor een lastige opgave, maar de thuisploeg bleek geen schim van de ploeg die vorig jaar tegen Schoonhoven 6 punten pakte. Schoonhoven begon gretig aan de wedstrijd en kreeg een aantal kleine kansen. Erik Kuiper zag een schot net naast gaan en Mike Ketelaar vond de vuisten van keeper Dubbis. Moerkapelle dat zijn aanvalsleider Boutasgount miste, wist daar in de beginfase weinig tegenover te stellen. Opluchting was er dan ook toen Marc Kruiper de 1-0 binnenkopte. Erik Kuiper wist Kruiper in stelling te brengen en de lange verdediger kopte hard binnen. Na de 1-0 kreeg Schoonhoven het moeilijk. De ploeg liep te ver achteruit en was minder scherp in de duels. Het bracht Moerkapelle de mogelijk om het Sjef van Vugt lastig te maken. Gelukkig bleven grote kansen en een onnodige gelijkmaker uit.

Op het moment dat Moerkapelle de druk opvoerde viel de bevrijdende 2-0. Mike Ketelaar werd door Paul Hom in stelling gebracht. Een hard schot kon nog gekeerd worden door Dubbis, maar het was Robin Heijkoop die in de rebound de 2-0 kon binnenschieten. Na de 2-0 kreeg Schoonhoven het vertrouwen terug en wist het nog voor rust op 3-0 te komen. Een vrije trap werd door Willem Paul van der Heijden hard voor het doel gebracht. Bij Moerkapelle had men geen antwoord op dit schot en tot eigen verassing bracht van der Heijden de stand op 3-0.

Na rust speelde Schoonhoven de wedstrijd eenvoudig uit. Moerkapelle gaf geen moment de indruk nog in een goed resultaat te geloven. Nadat Willem Paul van der Heijden Schoonhoven met een bekeken trap op 4-0 had gebracht was de wedstrijd helemaal gespeeld. Moerkapelle deed bij een 4-0 achterstand nog wel wat terug, maar het bleef Schoonhoven dat het spel in handen had. De marge werd dan ook snel weer vergroot. Willem-Paul liet tekende met een trap vanaf de zestienmeter voor zijn 3e treffer van de middag, 5-1. Paul Hom en Pieter Meijer zorgden voor het slotakkoord. Eerst was het Meijer die Hom in stelling bracht. Hom ronde prachtig af en zette Schoonhoven op 6-1. Bij de 7-1 waren de rollen omgedraadi. Nu was het Meijer die op aangeven van Hom kon binnenschieten. Bij een 7-1 stand vond de scheidsrechter het genoeg en kon Schoonhoven 3 punten toevoegen.

Een schitterend resultaat tegen een voor Schoonhoven altijd lastige tegenstander. Volgende week staat er wederom een moeilijke wedstrijd op het programma. Dan komt koploper CVC Reeuwijk op bezoek. De Reeuwijkse ploeg is het enige elftal dat nog de maximale score heeft behaald. Overwinningen op Kouderkerk, Be Fair en Rohda ’76 leverde tot nu 9 punten op. Schoonhoven staat met 6 punten op een gedeelde 4e plaats.

Opstelling Schoonhoven: Sjef van Vugt, Surija Nandagopal (Gerben Ruissen), Marc Kruiper, Deef Vermeulen, Erik Zuurmond, Nabil Belali, Erik Kuiper (Thomas Berendsen), Robin Heijkoop, Mike Ketelaar (Pieter Meijer), Willem Paul van der Heijden en Paul Hom.