Goede tweede helft VVS 2 biedt perspectief

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

In de voorbereiding op de start van de competitie die vanaf 19 februari a.s. zal aanvangen speelde VVS 2 gisteravond tegen tweedeklasser FC Oudewater 2. De nasleep van de storm Corrie was nog te merken want er stond een verraderlijke wind dwars over het veld. Maar verder was het ideaal weer om een wedstrijd te spelen. Op het laatste moment werd bekend dat scheidsrechter Jesper Eland corona symptomen had en moest er worden geïmproviseerd. Gelukkig heeft VVS 2 een uitgebreide trainersstaf waardoor snel een ‘stand-in’ scheidsrechter kon worden gevonden.

VVS 2 begon slechts aan de wedstrijd, na een paar minuten stond het al 0-1 achter door een foutieve pass van aanval naar verdediging. De bal werd in de voeten van een speler van Oudewater gespeeld die dit cadeautje eenvoudig uitpakte via een geplaatste bal langs Jaysey. VVS 2 kwam vervolgens de gehele eerste helft niet in haar spel en werd van het kastje naar de muur getikt. Oudewater was heer en meester op het veld. De spelers van VVS 2 liepen uit positie, zetten verkeerd druk en dekten hun tegenstander op ruime afstand waardoor geen duel werd gewonnen. VVS 2 liep overal achter de feiten aan. Oudewater kon eenvoudig de 0-2 scoren uit een mooie vrije trap in de winkelkaak na een roodwaardige overtreding (doorgebroken speler). Het grote overwicht in de eerste helft werd vervolgens niet in een hogere score uitgedrukt. Oudewater was vooral gevaarlijk tot aan het 16-meter gebied. Aan de overzijde wist de keeper van Oudewater een aantal keer reddend op te treden bij de sporadische counters van VVS 2.

In de tweede helft tapte VVS 2 uit een ander vaatje. Veel meer intensiteit, feller op de bal en een goed gesloten organisatie. Daar waar het in de eerste helft aan ontbrak werd dit in de tweede helft dubbel en dwars gecompenseerd. Er stond een ander VVS2 in het veld wat haar wil aan Oudewater oplegde. De verdediging was top en gaf geen enkele kans meer weg, het middenveld maakte extra meters, slaagde erin om alle gaten dicht te lopen. en ballen te veroveren. De aanvallers waren gevaarlijk en doelgericht. VVS stoorde vroeg in de opbouw en dit leidde snel tot een aantal kleine kansjes van o.a. Redouan Adoudy. De mooiste kans was voor Arie Versluis die in een een-op-een situatie de keeper van Oudewater op zijn weg vond na een knappe crosspass van Redouan. Remco van Os kreeg een grote mogelijkheid maar was te verrast dat bal plotseling uit een hoekschop voor zijn voeten kwam.  Marouane el Kasimi kreeg uiteindelijk loon naar werken. De actieve middenvelder schoot vanaf de middenlijn de bal richting doel, deze werd door de wind gepakt en zwabberde via de keeper het doel in. Met nog een kwartier te spelen was dit het sein voor VVS 2 om nogmaals aan te zetten. Maar helaas kon de gelijkmaker niet worden geproduceerd.

Al met al een zeer nuttige, leuke en sportieve oefenwedstrijd. Oudewater 2 toonde zich een goed voetballende ploeg als je ze te veel ruimte geeft. VVS 2 herstelde zich en werkte keihard voor een goed resultaat. Dit kwam niet tot uitdrukking in de stand maar wel in het gevoel dat er in de tweede helft wat recht was gezet. Compliment aan de ploeg voor de uitstekende tweede helft.

Zaterdag speelt VVS 2 thuis tegen Montfoort SV’19 om 11:30 uur.