VVS 2 eenvoudig langs VVAC

Jordi de Rek (schot)
Assist: Sem Faaij
Sem Faaij (kopbal)
Menno den Haan (afstandschot)
Assist: Jordi de Rek
Ermin Begic (afstandschot)
Ermin Begic (penalty)
Ermin Begic (schot)
... (kopbal)

29 januari 2022 14:00

C. de Jong

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Met een 8-1 overwinning maakte VVS 2 een goede start van de voorbereiding van de 2e seizoenshelft. De aankondiging van de versoepeling van de COVID-maatrelegel van het kabinet maakte de weg vrij voor het spelen van oefenwedstrijden tegen andere verenigingen. De KNVB heeft ook reeds aangekondigd de gehele competitie het liefst volledig uit te spelen. Vanaf midden februari ’22 tot begin juni betekent dat voor veel voetballers geen weekeinde vrij om aan de competitieverplichtingen te voldoen. Ter voorbereiding hierop stond voor VVS 2 afgelopen zaterdag de oefenwedstrijd tegen VVAC (ook 3e klasse) op het programma. Om 14 uur werd onder een matig zonnetje maar met een stevige wind afgetrapt.

VVS 2 had duidelijk het betere van het spel en legde VVAC direct haar wil op. Het tempo lag in de beginfase van VVS 2 te laag om gevaarlijk te worden, daarnaast was er te weinig beweging om echt gaten in de verdediging te creëren. Deze middag mochten drie junioren van JO19-1 hun debuut maken in VVS 2. Amin el Allaoui, Brent Reichgeld en Sem Faaij. Complimenten voor deze jonge talenten want ze konden prima meekomen en speelden allen een puike wedstrijd. Jordy de Rek opende de score uit een prima crosspass van Sem,. Daarna was het weer Jordy wederom na een steekbal van Sem Faaij en niet veel later wist Sem knap zelf in te koppen uit een hoekschop. VVAC wist zelf weinig te brengen en Jaysey van de Berg hield zich warm door heen en weer te lopen in zijn strafschopgebied. Menno den Haan wist net voor rust via een uitstekend schot hoog in het doel de 4-0 aan te tekenen.

In de rust werden de nodige wissels doorgevoerd. Direct vanaf de aftrap wist Ermin Begic een fout in de verdediging van VVAC effectief af te straffen. Het was de eerste goal van zijn hattrick deze middag, want niet veel later scoorde hij wederom uit een zelf versierde strafschop. Zijn derde treffer was er een uit het boekje. Een mooie strakke voorzet van Taril el Ameri werd hard en droog ingeschoten. Het niveau zakte daarna door concentratieverlies en vermoeidheid. VVAC wist uit een afgeslagen hoekschop via een kopbal te scoren en de eer te redden. De eindstand werd vervolgens bepaald door Redouan Adoudy.

Aankomende dinsdag speelt VVS 2 thuis tegen tweedeklasser FC Oudewater, dat zal zeker een andere wedstrijd worden. Oudewater heeft nog wat goed te maken vanwege het verlies tegen VVS 2 in de voorbereiding.