Schoonhoven 1 - CVC Reeuwijk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

24 september 2011 15:00

Merkestein, C.

Schoonhoven knokt zich naar een punt

Na de overwinning op Moerkapelle moest Schoonhoven het in eigen huis opnemen tegen koploper CVC Reeuwijk. De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel. Na afloop heerste er tevredenheid dat een 2-0 achterstand werd weggepoetst, maar hadden de Schoonhovenaren toch ook het gevoel dat deze middag een overwinning had moeten opleveren.

De beginfase was duidelijk voor de CVC Reeuwijk. De gasten begonnen feller aan de wedstrijd en Schoonhoven was duidelijk nog niet bij de les. Schoonhoven had dan ook een tegendoelpunt nodig om wakker te worden. Al binnen 10 minuten keek Schoonhoven tegen een achterstand aan. Een mooie voorzet aan de linkerkant van het veld kon vrij binnengekopt worden.

Zoals gezegd leek het wel of Schoonhoven het tegendoelpunt nodig had, want na de opgelopen achterstand was het Schoonhoven dat de wedstrijd in handen had. Een paar mooie aanvallen volgden, maar de gasten bleken over een uitstekende doelman te beschikken en die redde goed op inzetten van Paul Hom. Waar iedereen wachtte op de gelijkmaker van Schoonhoven was het CVC Reeuwijk dat in de 30e minuut de voorsprong vergrootte. Een voorzet aan de rechterkant van het veld kon niet goed verwerkt worden door Sjef van Vugt en in de rebound was het voor de CVC Reeuwijk speler een koud kunstje de bal in het lege doel te schieten. Dit doelpunt was niet onomstreden, want op het moment dat de voorzet gegeven werd, had de bal duidelijk de achterlijn gepasseerd. Helaas werd dit niet geconstateerd door het arbitrale trio en werd de bal tot ongeloof van de Schoonhoven spelers goedgekeurd.

Na het tegendoelpunt had Schoonhoven even nodig om zich te herpakken en gelukkig deed de ploeg dit ook. Nog voor rust kwam het terug in de wedstrijd door de 2-1 aan te tekenen. Hierbij kreeg het alle hulp van de tegenstander. Op aangeven van Willem Paul van der Heijden kon Marc Kruiper binnenkoppen. Via het been van de tegenstander viel de bal uiteindelijk binnen, 2-1.

Na rust werd het spel slordiger, maar was Schoonhoven duidelijk de ploeg die wilde voetballen. De koploper leunde achterover en gokte met de snelle spitsen op de counter. Bijna leverde dit een beslissende 3-1 voorsprong op, maar een harde knal spatte uiteen op de paal. Schoonhoven bleef zoeken naar de gelijkmaker, maar CVC Reeuwijk hield de gelederen goed gesloten. Grote kansen bleven dan ook uit.

Op het moment dat de wedstrijd in het voordeel van CVC Reeuwijk leek te eindigen, was het de individuele klasse van Willem Paul van der Heijden die Schoonhoven naast CVC Reeuwijk zette. Een slechte trap van de doelman belandde voor de voeten van Van der Heijden. Zonder te aarzelen schoot hij de bal van ruim 30 meter binnen. Met nog 5 minuten te spelen kregen zowel Schoonhoven als CVC Reeuwijk nog kansen op de winnende treffer, maar deze zou niet meer vallen. Met een 2-2 eindstand konden beide ploegen tevreden zijn.

Volgende week reist Schoonhoven af naar Benthuizen voor de ontmoeting met BSC ’68. De Benthuizenaren verloren dit weekend met 3-2 van Rohda ’76 en staan met 6 punten op een gedeelde 8e plaats met slechts één punt achterstand op Schoonhoven. Na twee nederlagen zullen zij gebrand zijn op een goed resultaat. Schoonhoven wil de aansluiting met de koplopers behouden, dus een spannende strijd kan verwacht worden.

Opstelling Schoonhoven: Sjef van Vugt, Surija Nandagopal (Robin van Elteren), Marc Kruiper, Deef Vermeulen (Gerben Ruissen), Erik Zuurmond, Nabil Belali, Erik Kuiper, Mike Ketelaar, Robin Heijkoop, Willem Paul van der Heijden, Paul Hom (Pieter Meijer)