VVS2 speelt degelijke wedstrijd en wint van ROHDA

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Zaterdag stond de wedstrijd tegen ROHDA ’76 uit Bodegraven op het programma. ROHDA is in goeden doen met een reeks van zeven punten uit de laatste drie wedstrijden. Een overwinning op het sterke ARC geeft aan het team aan een sterke reeks bezig is. VVS 2 kan ook goede cijfers overleggen. De laatste twee wedstrijden werden gewonnen. Een wedstrijd tussen twee ploegen in vorm.

De aanvangsfase was het vooral aftasten van beide kanten, VVS 2 had meer balbezit maar kwam lastig tot kansen. ROHDA heeft sterke spitsen dus voor de verdediging was het opletten. Na de voorzichtige openingsfase trok VVS 2 het initiatief naar zich toe. Mooie aanvallen en combinaties opgezet door het middenveld met Martijn, Bilal en Jasper volgden waarbij de kwaliteit van paal en lat werd getest. Redouan Adoudy raakte de lat vanuit een vrije trap randje 16 meter gebied, Yordy de Rek raakte eveneens de lat met een schot en tot slot was het Nick van der Wiel die op de lat kopte. Iedereen dacht al aan de warme thee van de rust toen Jasper de Leede op aangeven van Martijn Neven de bal met een uiterste krachtinspanning binnen tikte. Op dat moment een verdiende voorsprong voor VVS2.

Door het uitvallen van Matjeu en Menno werden in de verdediging wat omzettingen gedaan. Met Melvin in het veld werd de tweede helft gestart. VVS 2 wilde snel het verschil groter maken gezien de vele aanvalsgolven op het doel van ROHDA. Een sublieme voorzet van Ryan van Nieuwkasteele werd snoeihard door Yordy de Rek binnen geschoten en VVS leidde met een comfortabele 2-0 voorsprong. Echter lang kon het niet genieten want slechts drie minuten later werd een onnodige overtreding gemaakt aan de zijkant van het strafschopgebied en kon ROHDA uit de terecht toegekende strafschop de aansluitingstreffer scoren. Met diverse hoekschoppen en hoge ballen van de zijkant probeerde ROHDA een gelijkspel te forceren, maar eigenlijk waren de grootste kansen voor VVS 2 aan de ander zijde van het veld. Normaals werd de kwaliteit van de paal en lat getest via een afstandsschot. Met iets meer overzicht en samenspel had de score eerder uitgebouwd kunnen worden. De beslissing volgde uiteindelijk via een snelle en goed uitgespeelde counter die door Marouane Elkasimi knap werd binnengeschoten.

Zo bleven de drie punten in Schoonhoven. De scheidsrechter werd bedankt voor het uitstekende fluiten tijdens de zeer leuke en sportieve wedstrijd. ROHDA bleek ondanks de vele invallers vandaag een ploeg om rekening mee te houden.

Volgende week speelt VVS 2 de uitwedstrijd tegen VEP op eigen terrein aangezien de eerdere thuiswedstrijd was omgezet in een uitwedstrijd. De wedstrijd start om 11.15 uur.