VVS 2 zet goede oefenreeks door en wint van Floreant

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Bij de herstart van het competitieprogramma worden eerst de wedstrijden van de eerste seizoenshelft gevoetbald. Dat betekende vandaag voor VVS 2 dat het tegen Floreant uit Boskoop moest aantreden. Op basis van de stand op de ranglijst een gelijkwaardige tegenstander waartegen het wel eens lastig zou kunnen worden. Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter stond er een mooie 4-1 winst voor VVS 2 op het scorebord.

De naweeën van de heftige storm Eunice waren ook op het Sportpark Het Hofland te merken. Een aantal bomen was omgewaaid en bij aanvang van de wedstrijd stond er toch nog een straffe wind over het veld. Dat maakte het voetbal lastig. Veel verkeerde aannames en ballen die normaal op maat zijn, belandden nu door de wind buiten de lijnen. Het was in de aanvangsfase rommelig en veel balbezit was er niet voor beide ploegen. VVS 2 had iets meer grip op de wedstrijd maar deed daar onvoldoende mee doordat in de voorhoede te zelfzuchtig werd omgegaan met de kansen. In de 38e minuut werd door Arie Versluis de score geopend door een counter hard en droog in te schieten. Jordy de Rek stond aan de basis en legde de bal panklaar neer voor Arie. Niet veel later mocht Jordy zelf scoren na een mooie aanval via diverse spelers. Via een slimme breedtepass van Redouan Adoudy was het voor Jordy een koud kunstje om te scoren. Floreant werd aan het eind van de eerste helft nog wel gevaarlijk via een aantal corners maar echt in de problemen kwam VVS 2 niet.

De tweede helft begon direct met een inschattingsfout van keeper Jaysey wat een eenvoudig doelpunt voor Floreant opleverde. Gelukkig kon VVS 2 direct de marge vergroten door een mooie kopbal van Tiago de Vries na een dieptepass van Remco van Os. Ook hier speelde de wind een rol want de bal stuiterde over de verdediging heen en Tiago anticipeerde daar het beste op. Het spel golfde daarna heen en weer, maar zowel Floreant als Schoonhoven konden niet echt gevaarlijk worden. Het was vooral een gevecht op het middenveld. Een kwartier voor tijd wist VVS 2 wel te scoren. Zowel de opbouw van de aanval als het doelpunt zelf waren van hoge kwaliteit. Na een mooie aanval belandde de bal voor de voeten van Redouan die slim gebruikt maakte van de wind en van 20 meter via een mooie krul de bal in de verre hoek binnen schoot. Anouar Bojada was daarna nog dicht bij de 5-1 maar zijn schot werd via de keeper en de paal uit het doel gehouden. Zo eindigde de openingswedstrijd voor de 2e helft van de competitie in een goede en terechte 4-1 overwinning.

Volgende week zaterdag speelt Schoonhoven 2 tegen Sportlust ’46, de virtueel koploper in de competitie.