VVS 2 naar winst in uitzwaaiwedstrijd Daniel

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

De fusievereniging Montfoort SV’19 voortgekomen uit de voetbalverenigingen Montfoort en MSV’19 was vandaag de tegenstander van VVS 2. Montfoort SV’19 is ook een derdeklasser en staat op een mooie tweede positie in hun competitie. Een tegenstander waartegen VVS 2 van goede doen moest zijn om van te winnen. Vandaag was het de laatste wedstrijd in dit seizoen van Daniel van Ziel. Hij gaat de resterende periode voor een stageopdracht van school werken in Qatar. Midden juli ’22 zullen we hem weer verwelkomen. Voor VVS 2 een aderlating want Daniel stond vaak op de juiste plek om te scoren, daarnaast was zijn inzet iedere wedstrijd bewonderingswaardig. Een teamspeler die veel vuile meters maakt.

Vooraf was er gehamerd op de teamorganisatie en de wijze van vastzetten van de tegenstander. Dat ging in de doordeweekse wedstrijd tegen Oudewater in de eerste helft niet goed. De taken en organisatie werden deze wedstrijd goed uitgevoerd en VVS 2 kwam de eerste helft niet in de problemen. Zelf had het ook niet veel mogelijkheden. Maar toch wist Daniel als eindstation van een mooie aanval de bal in te tikken. Een slim hakje van Redouan Adoudy zette Arie Versluis in een 1-op-1 situatie en dat is bijna altijd een overwinning voor Arie. Zo ook deze keer, hij kapte en draaide en de tegenstander ging de verkeerde kant op waardoor Arie in alle rust de bal breed kon leggen op Daniel die vervolgens weinig moeite had om de openingstreffer te scoren. Een verdiende voorsprong op dat moment. Montfoort SV’19 ging vervolgens meer duels spelen en in plaats van te combineren ging VVS 2 mee in het fysieke spel. Dat was geen gelukkige keuze want het laatste deel van de eerste helft was er een overwicht voor Montfoort SV’19 zonder echt gevaarlijk te worden.

Na rust kon VVS 2 snel uitlopen naar een 2-0 voorsprong. Via goed storen door Daniel belandde de bal bij Ermin die net ingevallen de bal diep mee gaf aan Redouan die met een strakke voorzet uiteindelijk Jordy de Rek in staat stelde om hard en hoog binnen te schieten. Een fraaie goal. VVS 2 had last van de tegenwind in de opbouw en speelde te veel de lange bal waardoor Montfoort SV’19 weer in de wedstrijd kon komen. Met lange ballen probeerde Montfoort SV’19 gevaar te stichten voor het doel van Jaysey van de Berg, ze waren een aantal keren dichtbij maar het vizier stond niet op scherp of Jaysey wist een tegendoelpunt te voorkomen. De uitstekende verdediging van VVS 2 vandaag met Nick van der Wiel, Remco van Os, Ryan van Nieuwkasteele en Melvin Brouwer wist zich knap staande te houden en neutraliseerde de meeste aanvallen en zorgde ook dat VVS 2 gevaarlijk kon omschakelen. Met iets meer overzicht en geduld had VVS 2 in de eindfase wellicht verder uit kunnen lopen, maar dat zou een geflatteerd beeld geven van de wedstrijd. De uitstekend leidende scheidsrechter Rene van Os floot na de 90 minuten af en daarmee was de leuke en sportieve wedstrijd geëindigd in een 2-0 overwinning voor VVS 2.

Volgende week wacht de laatste oefenwedstrijd tegen Spirit thuis om 14:30 uur.