VVS 1 sluit voorbereiding 2e seizoenshelft af met gelijkspel

... (stift)
... (kopbal)

12 februari 2022 14:30

In een winderig Harmelen trad VVS 1 vandaag aan tegen SCH'44. Een ploeg die drie jaar geleden de overstap maakte van de zondag naar de zaterdag en de pech heeft dat het al 2 jaar achtereen niet kan promoveren.

De thuisploeg had de eerste helft de wind mee en dag zag je aan het wedstrijdbeeld. VVS kwam er moeilijk uit en als het druk probeerde te zetten dan had SCH altijd de mogelijkheid de bal met een verre trap weg te leggen. Daarnaast heeft SCH een prima voetballende ploeg waar VVS het moeilijk mee had. Toch was het VVS dat de score opende door de man in vorm Giorgio Getrouw. SCH kwam daarna sterk opzetten met regelmatig goed positiespel. De 1-1 was echter wel erg ongelukkig; VVS had de kans op 2-0 maar deze werd helaas gemist. In de teleurstelling daarna lette VVS even niet goed op en ineens stond de 1-1 op het bord.

SCH wilde meer en VVS leverde daarna een matige eerste helft af. Veel balverlies, linies niet kort op elkaar en ook veel duels werden niet gewonnen. Na een paar kansen van SCH, waarbij invalkeeper Jasey van den Berg een prima indruk maakte, was het in de 39e minuut verdiend raak toen een foutenfestival aan de zijde van VVS prima werd afgestraft door de Harmelaren. Tussendoor had VVS toch zeker ook een paar kansen gekregen maar de voorsprong was zeker verdiend voor SCH'44.

Na rust een beter VVS. De wind was nu in het voordeel en ook stond de organisatie wat beter. Daardoor kon SCH'44 minder makkelijk aan het voetballen komen en wist VVS met regelmaat gevaarlijk te worden. Zo  ontspon zich een gelijkwaardige tweede helft waarbij beide ploegen een paar goede mogelijkheden kregen. Het was echter VVS dat de niet onverdiende 2-2 op het bord wist te krijgen via Amine Karroum die een fout in de opbouw van SCH'44 gedecideerd afstrafte. Ondanks nog mogelijkheden voor beide ploegen bleef het hierbij en iets eerder dan gepland floot de (zwakke) leidsman van vandaag af.

Volgende week start de tweede seizoenshelft en gelijk komt dan een lastige tegenstander op bezoek: Het ambitieuze Meerkerk van trainer Koekkoek. Ondanks de nederlaag van vandaag tegen VVAC heeft Meerkerk grote plannen voor dit seizoen en wil het minimaal een periode halen. Dat zal dus een lastige kluif worden. Toch gaat VVS met vertrouwen deze uitdaging aan. De laatste paar wedstrijden vertonen een duidelijk stijgende lijn en slechter dan de eerste seizoenshelft kan bijna niet. Het zal dus een leuke en spannende wedstrijd worden volgende week. Er komt tevens live muziek dus dat moet een gezellige boel gaan worden. Tot volgende week!