Goede generale voor VVS2

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

De generale repetitie voor de start van het wedstrijdseizoen van aankomende week eindigde voor VVS 2 in een klinkende 4-1 overwinning tegen streekgenoot Spirit 3 (tevens reserve 3e klasse). Een verdiende overwinning voor de hardwerkende en goed georganiseerde ploeg waarbij een aantal spelers hun tweede wedstrijd speelden vanwege blessures bij het team van O23. Omgekeerd werden spelers van O23 ingeleend om de selectie van VVS 2 aan te vullen.

Vanwege de nodige afwezigen en blessures moest er geïmproviseerd worden op het middenveld. Mo Bahri van O23 kwam ons dus versterken en Anouar Bojade, net hersteld van een rugblessure maar dat was door zijn uitstekende spel niet te zien, startten in de basis. Arie Versluis completeerde het middenveld. Op doel stond invaller Mathijs Bot van O23 die een goede wedstrijd keepte en veel rust uitstraalde. VVS2 wist vanaf het begin de wedstrijd te dicteren. Met goed druk zetten kwam Spirit moeilijk aan opbouwen toe. VVS 2 was feller in de duels en kon verdedigend eenvoudig overeind blijven. Aan de overzijde van het veld was VVS 2, goed ondersteund vanuit het middenveld, gevaarlijk via de mooie acties van Hamza Aït si M'Hand, Jordy de Rek en Tiago de Vries. Toch kwam pas na een half uur de 1-0 op het scorebord door een hard en laag afstandsschot van Mo Bahri met zijn chocolade been. Dit was tevens het startsein voor VVS 2 om direct door te pakken want amper vijf minuten daarna werd Jordy de diepte ingestuurd door Arie en wist terug te leggen op Taigo die hard en hoog binnen schoot. Spirit was even de organisatie kwijt. Hiervan profiteerde VVS 2 direct want in de 37e minuut wist Arie zelf te scoren. De goal was eenvoudig maar werd vooraf gegaan door een mooie loopactie van Ryan van Nieuwkasteele na een dito dieptepass van Remco van Os.

In de tweede helft werden Mo Bahri en Ryan gewisseld en kwamen Menno den Haan en Tarik El Ameri in de ploeg. Dat veranderde niet veel aan het spelbeeld. Spirit probeerde meer druk te zetten en meer energie in de wedstrijd te leggen. Maar verder dan een aantal lange ballen, corners en hoge voorzeten kwamen ze niet. De verdediging met het centrale duo Remco en Nick van der Wiel stond als een huis. Melvin Brouwer, nieuw in de selectie, speelde ook een puike wedstrijd op rechtsback. Het was jammer dat uit een klutsbal na een hoge voorzet Spirit toch de 3-1- kon aantekenen. VVS 2 had daarna snel een antwoord via de ingevallen Redouan Adoudy. Met een geplaatst afstandsschot, ook met zijn mindere been, wist hij de eindstand van 4-1- te bepalen. Mogelijkheden waren er daarna voor VVS 2 om de score verder uit te bouwen maar de vermoeidheid leidde tot net te laat en net niet zuiver. Daarmee eindigde de laatste oefenwedstrijd in een verdiende 4-1 overwinning en lijkt VVS 2 klaar voor de start van de competitie.

Aankomende week hervat het de competitie thuis om 12:45 uur thuis tegen Floreant uit Boskoop.