VVS 2 vertaalt overwicht niet in winst

3448HV
WOERDEN
tel. 0348-412636

Dinsdag werd de beker inhaalwedstrijd door VVS 2 tegen VEP 2 gespeeld in Woerden. Door de diverse late afzeggingen was het even puzzelen om voldoende spelers in het veld te krijgen. Gelukkig lukte dat en veel dank aan de flexibiliteit van een aantal spelers.

De beginfase was overduidelijk voor VVS 2. De ploeg had een duidelijk veldoverwicht en kreeg kans op kans. Het vizier van Giorgio Getrouw stond net na zijn vakantie nog niet op scherp. Een aantal opgelegde kansen werd over, naast tegen de keeper of in het zijnet geschoten. Een goede onderschepping van Bilal Ouahalou stelde Arie Versluis in staat om via een laag schot de keeper van VEP te passeren. Schoonhoven 2 dacht aan doordrukken maar totaal uit het niets schoot een aanvaller van VEP stijf in de bovenhoek. Dat was onverwachts en zorgde toch voor wat onrust in het team. De linies werden groter, eenvoudige passes gingen mis en de organisatie was ver te zoeken. Dat zorgde dat de verdediging totaal verkeerd stond bij een ingooi. Via een lange haal naar voren kon een aanvaller eenvoudig scoren. VEP zelf deed vervolgens ook mee aan het foutenfestival door verkeerd terug te spelen. Giorgio was er als de kippen bij om de bal op te pikken, de keeper te passeren en de bal in het doel te schuiven. Vervolgens blunderde aan de andere kant VVS 2 weer door totaal onnodig een derde goal weg te geven.

Na de rust werd er door VVS 2 ongelooglijk hard gewerkt om de stand om te buigen. Helaas lukte het niet om het 90% balbezit om te zetten in doelpunten. Veel kansen, scrimmages die onmogelijk niet tot doelpunten leiden. Het zat VVS 2 niet mee in de 2e helft. Daardoor kon VEP 2 winnend van het veld afstappen na de 90 minuten. Slecht gevoetbald maar zeker de 2e helft erg hard gewerkt voor een goed resultaat.

Aanstaande zaterdag staat de laatste bekerwedstrijd tegen 1e klasser FC Oudewater op het programma.