Geflatteerd verlies VVS 2

3421NE
OUDEWATER
tel. 0348-562019

Met een zeer gehavend team reisde VVS 2 vandaag af naar 1e klasser FC Oudewater voor de laatste bekerwedstrijd ter voorbereiding op de competitie. Geen keeper, andere teams die geen spelers wilden leveren aan VVS 2 en afzeggers op de dag zelf zorgde dat er aan de wedstrijd werd gestart met 10,5 spelers (Robin de Lange was half geblesseerd). Gelukkig kon Matjeu van Arkel zich bij het team voegen na een bezoek aan de spoed tandarts en de nodige verdovingen. Met de net van een blessure teruggekeerde veldspeler Ermin Begic als stand-in keeper startte VVS 2 wat onwennig aan de wedstrijd op het zware en natte grasveld. In weer een totaal andere opstelling, door de vele veranderingen, als in de bekerwedstrijd tegen VEP maar met een goed strijdplan werd afgetrapt.

De beginfase was duidelijk voor FC Oudewater dat goed combineerde en een beter veldspel liet zien. Maar VVS 2 beet duidelijk van zich af en waar Oudewater goed combineerde was VVS 2 sterk in de omschakeling met de snelle Robin, Jordy en de 16-jarige Guus. Een kleine onoplettendheid stelde Oudewater in staat om al snel de openingstreffer te scoren. VVS 2 zette een tandje bij en werkte voor wat het waard was. Dit liet een gelijk opgaande strijd te zien waarbij Oudewater wat slimmer in balbezit was maar de betere kansen voor VVS 2. Robin de Lange schoot net over uit een mooie aanval. Jordy kon ook het doel niet vinden met een mooie volley. Guus zijn schoten werden helaas tot tweemaal toe gekraakt. Oudewater stelde daar niets tegenover en werd totaal niet gevaarlijk waardoor keeper Ermin eenvoudig zijn doel schoon wist te houden.

Na rust eenzelfde beeld. VVS loerend op de counter en Oudewater wat niet door de hechte verdediging van Schoonhoven kan komen. Robin kreeg net de bal niet goed mee na een uitstekende dieptebal van Anouar waardoor de keeper ternauwernood kon redden. Het spelbeeld bleef lange tijd hetzelfde maar langzamerhand vloeiden de krachten weg bij de spelers. Oudewater wisselde nog 3 verse krachten en gaf daarmee een nieuw impuls om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. In de laatste 10 minuten moest VVS 2 toch capituleren door twee tegenstreffers te incasseren.

Complimenten voor het gehele team. Er werd ontzettend hard gewerkt en goed georganiseerd gespeeld. Helaas ontbrak het aan scherpte en geluk in de eindfase. Een terechte maar ietwat geflatteerde overwinning voor Oudewater. VVS start volgende week de competitie met een thuiswedstrijd tegen ARC. Hopelijk met een compleet team.