Net niet voor VVS 2

2809NJ
GOUDA
tel. 0182-516349

Na de deceptie van het Nederlands elftal in de wedstrijd tegen Argentinië, moest ook VVS 2 een teleurstelling wegslikken afgelopen zaterdag. In een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende was het DONK dat, via een van richting veranderde vrije trap, uiteindelijk met een overwinning van het veld stapte. Hiermee bereikte VVS 2 in de competitie een mooie vierde plek wat net niet voldoende is om in de voorjaarscompetitie mee te doen aan de promotiepoule voor de 1e klasse.

Op het matige en snelle kunstgrasveld van DONK werd om 12 uur afgetrapt. DONK was de ploeg die in de aanvangsfase het initiatief naar zich toe trok. Met veel druk probeerde het VVS 2 op eigen helft te houden. Dit lukt maar matig omdat DONK in de verdediging veel ruimte weg gaf. VVS 2 hanteerde de bal via de vleugels en Daan strooide met mooie passes. Een aantal keer waren de aanvallers Daniel, Ermin en Jordy via de omschakeling dichtbij een goal. DONK kreeg één grote kans door een misverstand in de verdediging maar door goed keeperswerk van Jaysey werd een zekere goal voorkomen.

Na rust was het DONK dat al snel door een makkelijk gegeven vrijs trap wist te scoren. Via de muur veranderde de bal in het doel en Jaysey was kansloos. Schoonhoven stroopte de mouwen op en met verse wissels zocht het de aanval. Dat leidde tot veel overtredingen van de zijde van DONK. De goed leidende KNVB scheidsrechter kon niets anders doen dan veel gele kaarten trekken en zelf tweemaal een rode kaart voor spelers van DONK. Op het wedstrijdformulier zijn deze kaarten trouwens niet terug te vinden. Pim Hardijzer en Chiel Schenk vanuit de JO19-1 werden extra ingebracht om meer druk naar voren te geven. Beiden speelden een prima partij in deze lastige eindfase. De laatste minuten werd het plan B uit de kast gehaald en probeerde VVS 2 met hoge ballen van de zijkant de gelijkmaker te maken. Rob van Woerkom was dichtbij, schoten van Daan en Ismail gingen over. Het zat er niet in. In de allerlaatste minuut had Ismail nog een gigakans. Een mooie strakke voorzet werd door Ismail uitstekend onder controle gebracht maar helaas was zijn afronding iets te hoog.

Een mindere afsluiting van een leuke najaarscompetitie met mooie wedstrijden. VVS 2 heeft zich uitstekend staande gehouden in de 2e klasse. Nu eerst Kerstreces en dan met nieuw elan starten aan de voorjaarscompetitie.