VVS 2 goed uit de startblokken

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Met een 5-2 overwinning op ARC deed Schoonhoven 2 goede zaken bij de start van de competitie. Met een volledig team, een keeper en voldoende wisselspelers kon VVS 2 aan de wedstrijd beginnen. In de afgelopen periode van beker- en oefenwedstrijden was dat anders. Langzamerhand komen spelers terug van vakantie en de blessuregolf lijkt ook te verminderen.

VVS 2 begon uitstekend aan de wedstrijd. De spelers waren scherp, de organisatiestond goed en het tempo lag hoog. Dat zorgde direct in de openingsfase voor een uitstekende steekbal van Anouar op de Ermin die goed wegliep van zijn directe bewaker. De keeper van ARC kon in eerste instantie nog redding brengen maar in de rebound schoot Ermin vlekkeloos binnen. Niet veel later was het Daan die met een splijtende dieptebal Rob van Woerkom, na een mooie loopactie, wist te bereiken. Rob omspeelde de keeper en nummer twee lag al snel in het netje. Het hoge tempo wat VVS 2 speelde ging ook zijn tol eisen en ARC kwam steeds beter in het spel. Dat leidde tot veel balbezit aan ARC zijde met goede combinaties, echter in de eindfase wilde het net niet lukken voor ARC. ARC had Schoonhoven verdediger Ismael nodig om de aansluitingstreffer te scoren. Door een misverstand tussen Ismael en keeper Jaysey kopte Ismael erg fraai in eigen doel. Het eerste cadeautje voor ARC deze wedstrijd. VVS 2 probeerde de draad van de beginfase weer op te pakken maar het tempo in balbezit bleef te laag waardoor er te weinig variatie en dreiging was. Met een doelpunt uit het niets wist VVS 2 opnieuw steviger de leiding te pakken. Een uitstekende solo actie van Rob stelde uiteindelijk Ermin in staat om de bal langs de keeper binnen te tikken. Het laatste cadeautje richting ARC kwam door balverlies in de opbouw door het centrum waarbij VVS 2 aan de noodrem moest trekken en ARC in staat stelde om via een strafschop het verschil kleiner te maken. Gelukkig was hierna het cadeaupapier op en met een 3-2 ruststand werd de kleedkamer opgezocht.

De start van de tweede helft was overduidelijk voor ARC. Het had een veldoverwicht en het leek een kwestie van tijd dat ARC de gelijkmaker binnen zou schieten. Een aantal hachelijke momenten voor het doel maar de verdediging van VVS 2 bleef overeind. Keeper Jaysey redde met een prima reflex een zekere goal voor ARC. Tijd voor verse spelers om een nieuwe impuls te geven aan de wedstrijd. VVS 2 wisselde en Guus, Jordy en Rob Arbeider kwamen in de ploeg. Dat gaf nieuw elan en meer druk naar voren toe. Dit betaalde zich direct uit door een intikker van Guus na een voortreffelijke actie van Rob van Woerkom aan de rechterkant die op snelheid zijn directe verdediger wist te kloppen. Even later was het wederom Guus die de voorzet van Rob Arbeider met een mooie voetbeweging omzette naar de eindstand van 5-2. Een vervelend incident verstoorde deze sportieve wedstrijd en de goed leidende scheidrechter moest ingrijpen. Na een klein opstootje tussen spelers van VVS en ARC kregen in totaal drie spelers rood. Twee van ARC en één van VVS.  Toch een zwart randje aan deze leuke en verder sportieve wedstrijd. VVS 2 speelde uiteindelijk de wedstrijd goed uit, kreeg nog wel kansen maar benutte deze niet. De eindstand werd uiteindelijk bepaald op 5-2. Een mooie start van dit voetbalseizoen voor VVS 2.

Volgende week speelt VVS 2 de uitwedstrijd tegen SPV 2 om 12:30 uur.