VVS 2 wint ruim van koploper

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Op een koud sportpark Het Hofland trad Schoonoven 2 aan tegen koploper Groeneweg. Om nog een kans te maken op indeling in de promotiepoule voor de 1e klasse moest er vandaag na 90 minuten met een goed resultaat van het veld worden gestapt. Na een enerverende pot voetbal was VVS 2 de grote winnaar van het titanenduel in de 2e klasse F, het greep met beide handen deze kans aan door met 4-0 te winnen.

Het wedstrijdplan, zoals van Gaal zou zeggen, klopte deze wedstrijd. VVS 2 probeerde het spel van Groeneweg te ontregelen om direct in de omschakeling een vuist te maken. Al na 8 minuten lukte dat plan. Daan Riekwel wist de bal te veroveren en met een mooie steekpass Daniel van Ziel voor de keeper te zetten. Daniel was koelbloedig en dat betekende een enorme opsteker voor VVS 2 in de aanvangsfase. Groeneweg zette een tandje bij en daardoor kreeg VVS 2 het lastiger en werd terug gedrukt in de verdediging. Door de onverzettelijkheid van de verdediging en middenvelder kon Groenweg geen vuist maken. Schoonhoven kan uit het niets scoren en dat bleek ook in deze wedstrijd. Een uitstekende pass van Daan belandde na een goede loopactie bij Jordy die zich geen moment bedacht en uit de lucht de bal van Daan in een keer binnen legde. Een schitterend doelpunt door de pass, de goede loopactie en sublieme afronding. Schoonhoven leidde comfortabel maar ging te veel achterover leunen waardoor Groeneweg weer gevaarlijk kon worden. Toch kreeg Ermin Begic nog een kans op de 3-0 na een splijtende pass van Menno Den Haan. Helaas belandde deze bal net naast.

Na een warme kop thee en de nodige aandachtspunten werd met dezelfde 11 spelers gestart aan de tweede helft. Overleven in de eerste 15 minuten was het devies en te zorgen dat er geen aansluitingstreffer zou komen. Dat plan lukte relatief eenvoudig. Iedere aanval van Groeneweg werd bekwaam onschadelijk gemaakt door de stabiele verdediging. Eenmaal werd het spannend toen er na vermeend buitenspel mocht worden door gevoetbald. De aanvaller van Groeneweg schoot over Jaysey, die goed zijn doel verkleinde, heen maar de bal belandde ruim naast. De moe gestreden Jordy, Ermin en Rob Arbeider werden gewisseld voor Hamza, Guus en Ryan en met verse aanvallers werd de laatste fase in gegaan. Dat had al vrij snel succes. Wederom was het Daan als aangever die Hamza, die goed voor zijn man kwam, in staat stelde bekwaam af te ronden. Een ruime voorsprong van 3-0 stond op het scorebord en het was een kwestie van uitspelen. JO19-1 speler Ibi Sadiki werd nog ingebracht en zijn talent werd direct zichtbaar. Met een bekeken schot probeerde hij de keeper die te ver voor zijn doel stond te verrassen. Jammer voor hem kwam de bal via de lat weer het veld in. Anouar Bojade was er snel bij om de rebound in te schieten maar werd daarbij gehinderd en de scheidsrechter kon niet anders dan wijzen naar de strafschopstip. Anouar zelf schoot de strafschop hard en hoog tegen de touwen. Groeneweg probeerde het nog wel maar VVS 2 vocht voor iedere meter om een ‘clean sheet’ te behouden. Na 90 minuten stond er dan ook een mooie 4-0 op het scorebord.

Volgende week de laatste wedstrijd tegen DONK uit Gouda. Daar wordt beslist wie in de promotiepoule voor de 1e klasse wordt ingedeeld na de winterstop.