Collectieve winst VVS 2

2851EH
HAASTRECHT
tel. 0182-501849

De streekderby tegen Haastrecht werd door een sterk collectief VVS 2 gewonnen met 0-2. Het was geen goede wedstrijd maar VVS 2 knokte voor iedere meter waardoor Haastrecht niet in de wedstrijd kwam en VVS 2 na 90 minuten met een meer dan verdiende overwinning van het veld afstapte.

Onder een prettig najaarszonnetje en zonder wind trok Haastrecht op sportpark Wilgenoord het initiatief na de aftrap direct naar zich toe. VVS 2 had in de aanvangsfase wat moeite met de organisatie waardoor Haastrecht aanvallend enkele keren voor het doel van VVS 2 mocht verschijnen. Echt gevaarlijk kon Haastrecht niet worden en langzamerhand nam VVS 2 het initiatief over.  Het eerste serieuze wapenfeit was direct raak via Tiago de Vries die hard en hoog het net wist te vinden na goed voorbereidend werk van Daniel van Ziel. Niet veel later kon Jordy de Rek opstomen richting de keeper van Haastrecht maar helaas eindigde zijn schot na een mooie solo net naast het doel. VVS 2 had de controle over de wedstrijd en voetbalde vanuit een goede organisatie en collectief strijdend voor iedere meter. Na de teleurstellende wedstrijd van Oranje was de inzet en wil om te willen van VVS 2 een genot om naar te kijken.  Haastrecht kon geen vuist meer maken en het werd een rustige middag voor keeper Jaysey. Ermin Begic kreeg net voor de theepauze nog een dot van een kans na goed voorbereidend werk van Jordy maar de keeper redde bekwaam.

In de tweede helft een overeenkomstig beeld. Haastrecht viel zonder overtuiging aan en Schoonhoven bleef eenvoudig overeind. Iedere aanvallende intentie van Haastrecht werd vakkundig in de kiem gesmoord door Jorn, Matjeu, Ryan of Ismail. De uitstekende Ermin stelde al snel na de pauze via een sublieme pass Tiago in staat zijn tweede doelpunt van deze middag te scoren. Haastrecht probeerde nog eenmaal aan te zetten maar strandde op het sterke middenveld onder leiding van Anouar en de betrouwbare verdediging. VVS 2 deelde zo nu en dan speldenprikjes uit en kon zomaar op 0-3 of 0-4 komen in de eindfase. Enkele mooie combinaties volgende maar het vizier van Rob van Woerkom, ingevallen voor Tiago, stond helaas niet op scherp deze wedstrijd.

VVS 2 kan tevreden terugkijken op deze middag. Een goede overwinning en een ploeg die gezamenlijk voor iedere meter wilde knokken. Het voetbal was niet altijd even goed, maar de winst was zeer verdiend. Schoonhoven wacht nog twee interessante wedstrijden. Volgende week tegen koploper Groeneweg en de weer erop de afsluiting van de najaarscompetitie tegen nummer twee DONK. Komt VVS 2 beide wedstrijden goed door dan wordt het ingedeeld in de promotiepoule voor de promotie naar de 1e klasse. Het beloven leuke wedstrijden te worden.